Medarbetare till Försäljning & Förhandsorder ICA Replenishment

Medarbetare till Försäljning & Förhandsorder ICA Replenishment

Arbetsbeskrivning

Beskrivning av jobb
Vill du vara del av ett engagerat, målinriktat och högpresterande team som präglas av prestigelöshet, laganda och framåtdriv? Replenishment inom ICA Logistik söker nu en medarbetare till Försäljning & förhandsorder där tvärfunktionellt samarbete och våra butiker står i centrum.
Om ICA
ICA Gruppen är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med verksamhet inom mat och måltider, bank, apotek, specialvaror och fastigheter. ICAs värderingar grundar sig på enkelhet, engagemang och entreprenörskap. Balansen mellan individens drivkraft och kraften i det gemensamma är en del av vår framgång. Har du vilja och egna idéer finns en mängd möjligheter att lyckas hos oss.
Vilka är vi?
Avdelningen Försäljning och förhandsorder inom ICA Replenishment har som huvuduppdrag att stötta butikernas varuförsörjning vid kampanjer, kalenderhändelser och andra försäljningsevent samt att stärka konkurrenskraften på butikens lokala marknad genom att erbjuda tillfälliga varupartier till ett attraktivt pris. Teamet ansvarar också för att sälja ut varor som av olika anledningar inte kan säljas till ordinarie pris till butik. ICA Replenishment står inför en snabbt föränderlig omvärld, en affär i ständig utveckling och en hungrig organisation med fokus på att ständigt förbättra och utveckla verksamheten. Därav jobbar Försäljning och förhandsorder med att ständigt utveckla och effektivisera sina arbetssätt med fokus på att skapa nytta för butik samt stötta de interna gränssnitten. Teamet lever efter ICAs tre värderingar som är Entreprenörskap, Engagemang och Enkelhet.
Vilka är dina framtida arbetsuppgifter?
Du kommer tillsammans med dina kollegor ansvara för att löpande hantera uppläggning av förhandsorder till butik. Förhandsorder skapas vid centrala- & lokala kampanjer, inför storhelger och säsonger eller vid andra event/händelser i butik. Förhandsorderns syfte är att butiken i ett tidigt skede ska få möjlighet att lägga order på sitt kommande behov för att ICA Centralt ska kunna säkra god leveransförmåga till butik. Du ansvarar också för att hantera och skapa orderunderlag för de många försäljningsevent som finns i butik. Du säkrar kvalité i underlagen som läggs ut till butik samt säkerställer att vi nyttjar bästa möjliga kanal och plats i butikernas system AOB. Du kommer arbeta pådrivande och utvecklande av ditt uppdrag och prioriteringar inom detta. Viktiga gränssnitt att samarbeta med för att uppnå bästa möjliga resultat är framför allt Operativa inköp, Sortiment & Inköp samt Kundsupport. Du förväntas att självständigt och tillsammans med dina kollegor ständigt jobba med att förbättra och effektivisera arbetet för att säkra bästa möjliga resultat.
Vem är du?
Du har en relevant akademisk utbildning eller motsvarande förvärvad erfarenhet och allra helst inom detalj- eller dagligvaruhandeln.
Tidigare erfarenhet av sälj och butik är meriterande.
Du gillar att jobba i ett högt tempo, har god struktur, ett stort eget driv och duktig på att uttrycka dig i både tal och skrift.
Du tycker om att arbeta med människor och är positiv till/drivande i att knyta nya kontakter med andra människor.

Varmt välkommen med din ansökan!
Anställningsform: Tillsvidare
Placeringsort: Västerås
Tillträde: Enligt överenskommelse
Kontaktperson:
Lena Löthman
Chef Försäljning & Förhandsorder
072 -220 02 26
lena.lothman@ica.se
Alternativ:
Hans Simonsen
Inköpschef klipp
hans.simonsen@ica.se
070 – 320 40 43
Sista dag för ansökan: Urval sker löpande. Sista dag för ansökan är 2021-08-11
ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.
ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Västerås Hacksta VÄSTERÅS
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2021
  • Ansök senast: 11 augusti 2021

Postadress

Saltängsvägen
VÄSTERÅS, 72184

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023