Medarbetare till kundservicegruppen i Linköping

Arbetsbeskrivning

Landshypotek Bank finansierar satsningar och företagande för ett rikare liv på landet.

Vi är specialiserade på jord- och skogsnäringen. Vi och våra lånekunder har utvecklat svenska landsbygden sedan 1836.

Vi är med vår utlåning Sveriges nionde största bank. Vi är en tydlig nischbank som finns för finansiering till verksamhet inom jord och skog.

Vi ägs av Landshypotek Ekonomisk Förening där lånekunderna är medlemmar. Vårt överskott stärker verksamheten och går tillbaka till lånekunderna.

Vi är jord- och skogsbrukarnas egen bank. För oss är jord- och skogsnäringens utveckling avgörande för landsbygden och därmed Sveriges framtid. Vi förstår människorna bakom de många familjeföretagen på landsbygden.

Vi har öppnat en digital bank för sparande till konkurrenskraftig ränta för den svenska allmänheten. Vi är därmed även banken för alla som vill spara till goda villkor och har ett hjärta som klappar för landsbygden.

Beskrivning

Nu växlar vi upp och söker en ytterligare en telefonrådgivare till vårt kontor i Linköping. Skulle tjänsten bli din kommer du ingå i glatt gäng i moderna lokaler på bästa adress i Linköping.  Vi söker dig som vill vara med och skapa ett vinnande team inom kundservice och verka som ambassadör för resten av organisationen. Är du handlingskraftig som person och har en naturlig fallenhet för kundkontakt då kan detta vara något för dig.

Landshypotek Bank befinner sig just nu i en häftig utvecklingsresa där kontoret i Linköping är centralt för vår framgång och där du som telefonrådgivare kommer bli en viktig spelare. Vi ser framför oss att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ställer upp på att agera affärsmässigt och effektivt vid varje kund- och medlemskontakt för att skapa mervärde för både kunder, medlemmar och Landshypotek Bank.

Arbetsuppgifter

Syftet med rollen som telefonrådgivare på Landhypotek Bank innebär att du att via telefon, mail och andra kanaler ska hjälpa våra kunder och medlemmar på bästa sätt. Det kan handla om allt från årsbesked, utdelningsbesked, saldon, avier, flytt av pengar till räntebindning osv. Utöver detta förväntas du att: 

- Att, främst via telefon, hantera utgående aktiviteter såsom välkomstsamtal till nya kunder, merförsäljning och kampanjer 
- Hantera samtal till kunder som lämnat/är på väg att lämna 
- Ringa medlemmar innan distriktsmöten samt hantera medlemsfrågor om röstning, utdelning och stadgar
- Fortlöpande komma med förslag på förbättrings- och effektiviseringssåtgärder gällande rutiner och arbetssätt på kundservice för att öka tillgängligheten ytterligare för Landshypotek Banks kunder och medlemmar 
- Fungera som "spindeln i nätet" och identifiera vidare förmedla när ett ärende skall hanteras av andra angränsade avdelningar som spar- och låneadministrationen, låneservice eller företagsmarknadsaffären.

Kvalifikationer

- Gymnasial utbildning
- Minst 3-5 års erfarnenhet av liknande arbetsuppgifter
- Erfarenhet inom bank och finans

Personliga egenskaper

- Kunddriv, serviceinriktad och affärsmässig
- Fråmåga att hålla flera uppgifter i luften samtidigt
- Produktiv och lösningsorienterad attityd
- Ansvarstagande och hög integritet
- God kommunikatör som trivs att arbeta i grupp

Villkor

Tjänten är en tillsvidaretjänst med placering i Linköping. Din chef är chefen för kund- och servicecenter men du rapporterar till teamleadaren för kund- och låneservice.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Vi tar kreditupplysning och begär utdrag ur belastningsregistret på alla våra slutkandidater.

Vårt koncernspråk är svenska

Kontaktpersoner på detta företaget

Joakim Fyhn, HR
070-294 73 05
Maria Fredin, Chef Kund- och servicecenter
070-837 32 59

Sammanfattning

Besöksadress

Regeringsgatan 48
None

Postadress

Regeringsgatan 48
Stockholm, 10441

Liknande jobb


24 oktober 2023

Corporate Credit Officer

Corporate Credit Officer

18 september 2023

Corporate Credit Officer

Corporate Credit Officer

13 september 2023