Medarbetare till Mekonomens leverantörsreskontracenter i Strängnäs

Arbetsbeskrivning

Är du en person som tycker om att klura och analysera händelser för att säkerställa att saker står rätt till? Har du viljan att få in en fot på ett välkänt företag där du får jobba med fakturamatchning? Är du självständig och tycker om att ta eget ansvar? Då är detta en tjänst för dig. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Mekonomens räkning två nya medarbetare till deras leverantörsreskontracenter i Strängnäs. Det är tänkt att den ena tjänsten är en fastanställning medan den andra tjänsten främst gäller fram till slutet av augusti då behovet är större under den perioden. Det finns eventuellt chans till förlängning efter det också. Du kommer att jobba i ett team som i dagsläget består av 6 personer.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Mekonomens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
AcademicWork

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer till att börja med vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Mekonomen innan eventuell fastanställning hos Mekonomen.

Som konsult på Academic Work erbjuds du:

Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du alltid en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

ARBETSUPPGIFTER
Som medarbetare på leverantörsreskontracentret kommer du främst att arbeta med fakturamatchning, dvs att exempelvis matcha beställda fakturerade varor med varandra. Då fakturorna kan skilja sig i exempelvis antal och pris så är det viktigt att man analyserar och säkerställer att alla uppgifter är korrekta och stämmer det ej gör man en uppföljning för att hitta problemet. Viss grundläggande bokföring ingår också i arbetsuppgifterna.

Du kommer till exempel att arbeta med:


* Olika ekonomi- och fakturasystem
* Ha kontakt med olika avdelningar i koncernen för att säkerställa exempelvis priser
* Ansvara för att matchning av fakturor blir korrekt gjord


Tjänsten passar dig som tycker om att klura och är analytisk av dig och vill få in foten på ett välkänt företag där det finns stora möjligheter till ett långsiktigt samarbete om bägge parter är nöjda.

VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som


* Har grundläggande kunskaper inom fakturahantering och enklare redovisning.
* Är van vid att jobba i olika IT-system
* Har goda kunskaper i Excel
* Talar och skriver flytande i svenska


Det är meriterande om du har jobbat i systemet Microsoft Dynamics, eller i något annat stort ekonomisystem, men detta är inget krav.

Som person är du noggrann och analytisk och du tycker om att dyka in i olika uppgifter och klura på dem. Vidare är du självständig och trivs bra med att jobba på egen hand med de uppgifter du ansvarar för samtidigt som du tycker om att vara en del av ett team som man kan bolla med och hjälpas åt på vägen. Du ska inte vara främmande för att röra dig i olika IT-system och också vara bekväm med telefonkontakt då det i arbetet ingår att ha kontakt med olika avdelningar inom koncernen för att lösa olika problem som uppstår.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Konsultuppdrag heltid
* Placering: Strängnäs


Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.

Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här

SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
[Mekonomen vill ge alla ett enklare BilLiv. Det är också därför de erbjuder både service av din bil och ett stort utbud av produkter, på webben och i butiker runt om i landet. Deras affärsidé lyder som följer "Mekonomen ska med innovativa koncept, hög kvalitet och en effektiv logistikkedja erbjuda konsumenter och företag lösningar för ett enklare BilLiv"

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid Kontorstider
  • Publicerat: 8 augusti 2016

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


23 oktober 2020

Ekonomiassistent 60-80%

Ekonomiassistent 60-80%

23 oktober 2020