Medarbetare till servicedesk hos vår kund Perstorp

Medarbetare till servicedesk hos vår kund Perstorp

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort tekniskt intresse och tidigare erfarenhet av support? Är du serviceminded och gillar att hjälpa andra med kreativa lösningar på komplexa problem? Då kan detta vara något för dig! Vi söker en konsult till Perstorps globala servicedesk.

OM TJÄNSTEN
Perstorp har under 130 år underlättat människors vardag genom sina innovativa kemiska lösningar. Idag är bolaget världsledande inom branschen och har 1 350 anställda i Asien, Europa och Nordamerika. Till deras globala servicedesk i Perstorp söker vi dig vill utveckla din kompetens i en tjänst med 1200 användare, både nationellt och internationellt. Servicedesken karakteriseras av prestigelöshet, hjälpsamhet och positivitet. Här omges du av ett gäng härliga tekniker, som tillsammans med dig skapar rätt förutsättningar för organisationen och deras användare!



Det här uppdraget erbjuder


* En genomtänkt introduktion med seniora kollegor som engagerar sig i din utveckling för att du ska komma in i rollen och teamet på bästa sätt
* Ett team där man ser det som en självklarhet att leverera hög service och där kundnöjdheten är på topp
* Att ingå i en öppen och inkluderande kultur där man hjälps åt


Academic Work erbjuder stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
I den här rollen kommer du uppleva varierande arbetsdagar! Du kommer att att arbeta med både 1st och 2nd line support men med tyngdpunkten på 2nd line. Supportärendena innefattar både mjukvara och hårdvara och ger dig möjlighet att utveckla en bred kompetensprofil.

Dina primära arbetsuppgifter kommer vara:


* Användarsupport via telefon och mejl
* Dokumentation i ärendehanteringssystem
* Onsite support med till exempel installationer av datorer, skrivare och telefoner samt felsökning.


VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och som brinner för att leverera hög kvalité gentemot användarna. För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har:


* Gymnasieexamen med teknisk inriktning. Eftergymnasial utbildning kan vara meriterande.
* Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska språket då det krävs i kommunikationen med användarna.


Dina tekniska kompetenser omfattar


* Office365
* Active Directory
* Windows-miljö
* Installation och felsökning


Personliga kompetenser som efterfrågas


* Ansvarstagande
* Initiativtagande
* Problemlösningsförmåga


Men det viktigaste av allt är att du är engagerad och har viljan att lära dig!

Övrig information


* Start: Så snart som möjligt
* Omfattning: Heltid
* Placering: Perstorp
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Perstorps önskemål är att alla frågor rörande uppdraget hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan uppdraget är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Nyfiken på att få veta mer om hur det är att jobba på Perstorp? Klicka då Här.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 april 2021
  • Ansök senast: 23 maj 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024