Mediakoordinator till Aller Media sökes!

Arbetsbeskrivning

Jobbeskrivning
Aller media är ett marknadsledande mediehus i ständig utveckling som befinner sig i en intensiv omvandling för att möta läsarnas nya krav. Dem gör bland annat stora satsningar digitalt och har nya avdelningar för digitalt redaktionellt innehåll respektive native.

I denna spännande tjänst som Mediekoordinator kommer du ansvara för den övergripande kontakten internt med redaktioner, ekonomi, marknadsavdelning och GPL. Du kommer även vara en del i utvecklingen av CRM- systemet Advendio.

Fler ansvarområden:
- Kontakt med Advendio i Tyskland samt tekniskt ansvarig i Sverige.
- Support till säljavdelningen i Advendio.
- I samråd med närmaste chef se över utveckling och förändringar i Advendio.
- Lägga in budgetar, utgivningsdagar/material i P1/Advendio, Aller.se, Ocast.se samt till alla externa intressenter. Ha god kännedom när det sker förändringar och att uppdatera vid behov och löpande.
- Korrigera fakturafel och ha en dialog med sälj om lösning. Krediteringar, förfrågningar.
- Titelansvar och dialog med chefredaktörer, controllers och säljchefer tex vid upp och nedgång i print.


Personliga egenskaper
För att lyckas i denna tjänst ser vi att du har:
- 3 årig gymnasieutbildning eller motsvarande.
- Erfarenhet av ett tidigare admin/kundtjänstarbete
- God förmåga att arbeta självständigt och i grupp, god social kompetens och god initiativförmåga. Samt bidra till god och positiv stämning i gruppen.
- God analytisk och systematisk förmåga samt att kunna se och förstå samband i affärsnyttan.
- God förmåga att fatta beslut samt vara stresstålig och öppen för snabb förändring.
- Serviceinriktad internt och externt samt fokus på lösningar.

Arbetstider är 8-17 under måndag-fredag.
Du kommer jobba på Allers kontor på Östermalm.
Detta är ett inledande konsultuppdrag med möjlighet till anställning hos kunden efter 6 månader. Tycker du tjänsten låter intressant samt tycker att din profil stämmer in på det vi behöver? Sök in redan idag.




Du skickar din ansökan via vår hemsida www.Uniflex.se

Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess.
Vi ber dig att utelämna information om följande i dina ansökningshandlingar; etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexualliv.


Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av personal inom yrkesområdena industri, lager, bygg, el, administration, försäljning och kundservice.
Uniflex är börsnoterade och finns i Sverige, Norge, och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och Sveriges byggindustrier och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi
• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra ledstjärnor affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lina Haynes

Jonas Edberg

Emelie Willman

Lovisa Dahlqvist

Jennie Karlsson

Magnus Lantz

Jakob Roos
0708-146462
Eleonore Tapio

Silje Bergström Tronsmoen

Tina Häggström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uniflex Sverige AB Stockholm Globen
  • 1 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare

Besöksadress

Stationsgatan 1
None

Postadress

Arenavägen 57
Stockholm Globen, 12107

Liknande jobb


Flerspråkig Koordinator sökes

23 maj 2020

Projektkoordinator för etablering av nya kontor

Projektkoordinator för etablering av nya kontor

13 maj 2020