Medicinsk sekreterare till dubbeldiagnosmottagning i Malmö

Medicinsk sekreterare till dubbeldiagnosmottagning i Malmö

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Är du på jakt efter din nästa utmaning där du får möjlighet att utvecklas i din roll som medicinsk sekreterare tillsammans med glada och engagerade kollegor? Då kan detta vara det perfekta jobbet för dig! Just nu söker vi en medicinsk sekreterare till vår dubbeldiagnosmottagning inom verksamhetsområde vuxenpsykiatri Malmö-Trelleborg, Beroendecentrum Malmö!

Beroendecentrum Malmö (BCM) är en innovativ och dynamisk verksamhet med mycket engagerad personal. Verksamheten är en av landets största inom området beroendesjukdomar. Vi erbjuder behandling och diagnostik av alkohol, narkotika, läkemedel och spel om pengar. Vi bedriver både öppenvård och heldygnsvård för personer med beroendeproblematik där det krävs specialistutredning och specialistvård. Vi har dessutom ett regionalt uppdrag för heldygnsvården vid opioidberoende.

Dubbeldiagnosmottagningen (DD-mottagningen) är en öppenvårdsmottagning för personer med samsjuklighet exempel beroendesjukdom och psykos. Det är en liten mottagning med tre sjuksköterskor, en skötare, överläkare och medicinsk sekreterare. På mottagningen går cirka 35 patienter regelbundet.

Är du nyfiken på att höra mer om hur det är att jobba hos oss? Då är du varmt välkommen att kontakta oss!

ARBETSUPPGIFTER
Som medicinsk sekreterare hos oss är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att organisera och strukturera det administrativa arbetet i ditt team där det också ingår journalskrivning samt bokning av patienter. Utöver detta förekommer bland annat att svara i receptionstelefonen, registrera besök, diagnos- och KVÅ-koder (klassifikation av vårdåtgärder) samt skriva anteckningar på APT (arbetsplatsträff) och teammöte. I arbetsuppgifterna ingår även att vara beställare i Marknadsplatsen (förråd) samt att vid behov hjälpa till och skriva för andra enheter inom BCM.

Rollen som medicinsk sekreterare håller på att förändras och Region Skåne står inför införandet av den heltäckande digitala plattformen Skånes Digitala Vårdsystem (SDV) som kommer att ersätta flera av dagens journalsystem. Vi är öppna och ödmjuka inför den fortsatta utveckling som det innebär och ser gärna att du bidrar med dina kompetenser och egenskaper i förändringsarbetet. Besök gärna SDV-podden om du är nyfiken på att få veta mer om införandet: https://soundcloud.com/regionskane/sets/sdv-podden

KVALIFIKATIONER
Gillar du att planera och organisera ditt arbete med fokus på att hålla en hög leveranskvalitet? Då tror vi att du har goda förutsättningar för att trivas hos oss. Vidare ser du värdet av ett välfungerande samarbete och bidrar själv till detta genom att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Genom ditt engagemang och positiva inställning skapar du ett gott arbetsklimat tillsammans med dina kollegor, där vi alla hjälps åt för att nå bästa vårdkvalitet för våra patienter. Därtill är du trygg som person, noggrann i din yrkesroll och har hög ansvarskänsla.

Vi välkomnar dig som har en utbildning inom Hälso- och sjukvårdsadministration på 80 KY-poäng eller 400 YH-poäng, alternativt motsvarande läkarsekreterarutbildning. Du har goda kunskaper i medicinsk terminologi och goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom yrket och erfarenhet av att hantera något av våra journalsystem Melior och Våps och Webb-PASiS.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Utdrag ur misstanke- och belastningsregister kommer att göras innan eventuell anställning.

Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kontakta och intervjua sökande redan innan annonsens sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att lära känna dig!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Förvaltning Psykiatri och habilitering är en av Region Skånes sex hälso- och sjukvårdsförvaltningar. Verksamheten omfattar den offentligt drivna psykiatrin samt habiliteringen i hela Skåne med cirka 4 000 medarbetare. I uppdraget ingår bland annat vård, habilitering, rehabilitering, hälsoarbete och forskning. Inom psykiatrin finns fem akutmottagningar, barn- och ungdomspsykiatri, rättspsykiatri och vuxenpsykiatri. Inom habiliteringen finns barn- och ungdomshabilitering, vuxenhabilitering och syn-, hörsel- och dövverksamhet. Välkommen!

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administratör/medicinsk sekreterare

Administratör/medicinsk sekreterare

18 april 2024

Medicinsk sekreterare, Kåge hälsocentral, Skellefteå

Medicinsk sekreterare, Kåge hälsocentral, Skellefteå

16 april 2024

Medicinsk sekreterare

Medicinsk sekreterare

15 april 2024