Medicinsk sekreterare till Område AnOpIVA

Medicinsk sekreterare till Område AnOpIVA

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill vara spindeln i nätet på Centraloperation och IVA! Området saknar idag medicinsk sekreterare och rekryteringen av dig markerar en nystart med goda möjligheter att påverka och bygga upp ändamålsenliga arbetssätt.


ARBETSUPPGIFTER
Konkret består planerade arbetsuppgifter av vårdadministration i olika former. AnOpIVA har relativt lite traditionellt skrivjobb, i stället kommer du att ha en koordinerande funktion avseende remisshantering, bokning av patienter och operationsprogram. Du kommer stötta IVA:s personal med vårdadministrationen i akutlägen och stötta till korrekt DRG-kodning. Vidare tänker vi att du ska ta över en del arbetsuppgifter rörande våra kvalitetsregister (SIR och SPOR) och viss fakturahantering från vårdpersonal och chefer. Arbetsuppgifterna är i huvudsak vårdadministration men kommer vara varierade och sträcka sig även mot allmän administration.

KVALIFIKATIONER
Läkarsekreterarutbildning/ medicinsk sekreterare/vårdadministratör. Erfarenhet av yrket samt av COSMIC och DRG är meriterande, liksom erfarenhet av att jobba i Office-paketet. Du behöver kunna arbeta självständigt och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du ska ha en vara ansvarstagande, serviceinriktad och ha förmåga till helhetssyn. Det är viktigt att du kan arbeta utefter regionens värdegrund - välkomnande, handlingskraftig och pålitlig.



ÖVRIGT
Vi ser gärna att du inkommer med din ansökan så snart som möjligt, då intervjuer påbörjas och genomförs löpande under ansökningstiden.

Under förutsättning att kompetenskrav är uppfyllda ges företräde vid behov av omplacering samt till tillsvidareanställda inom Region Jämtland Härjedalen och företrädesberättigade enligt LAS.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Jämtland Härjedalen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Ågren
063-15 31 74
Enhetschef Carina Bouvin
063-15 31 73
Områdeschef Anita Secher
063-15 54 51
Enhetschef Akutmottagningen Christina Larsson
063-15 45 33
Enhetschef Pia Iwars
063-154838
Enhetschef Britt-Marie Stolth
063-15 30 26
Enhetschef Helena Ivansson
063-15 30 23
Enhetschef Lars Salomonsson
063-15 31 72
Enhetschef Christel Nord

Enhetschef akutmottagningen Christine Jonsson
063-153838

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Område Akutvård
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2022
  • Ansök senast: 1 juni 2022

Besöksadress

Kyrkgatan 12 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


Administratör/medicinsk sekreterare

Administratör/medicinsk sekreterare

18 april 2024

Medicinsk sekreterare, Kåge hälsocentral, Skellefteå

Medicinsk sekreterare, Kåge hälsocentral, Skellefteå

16 april 2024

Medicinsk sekreterare

Medicinsk sekreterare

15 april 2024