Medlems- och personalansvarig inom personlig assistans

Medlems- och personalansvarig inom personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Kooperativet Hand i Hand är en medlemsstyrd organisation som bildades 1995 för personer med rätt till assistans. Våra medlemmar finns i Skåne, Halland, södra Småland, Västra Götaland, Stockholm samt Jämtland. Vi har kontor i Halmstad, Hässleholm och Malmö. Vi stöttar våra medlemmar med allt ifrån att ansöka om timmar hos Försäkringskassan/kommunen till personalfrågor rörande de personliga assistenterna. Vi anser att arbetet som personlig assistent är ett av de viktigaste arbeten som finns då man är en möjlighet för en annan människa, en möjlighet som innebär att han eller hon kan få leva sitt liv som alla andra.

Om tjänsten 

Som assistanskoordinator är du vårt främsta ansikte utåt mot våra medlemmar och personliga assistenter. Du fungerar som ett bollplank och rådgivare men arbetar även administrativt med de uppgifter som tillhör dina enheter. Som assistanskoordinator hos oss är du en viktig länk i hur vi bedriver personlig assistans, med stort hjärta och engagemang.  
Du kommer ingå i ett team med fem andra assistanskoordinatorer och har även ett nära samarbete med våra arbetsledare, verksamhetsansvarig samt ekonomi- och lönavdelning.  
 Ditt arbete kommer bland annat innefatta: 
Medlemskontakt för att samordna den personliga assistansen 
Rekrytering, schemaläggning och tidrapportering 
Möten med våra medlemmar, personalmöten och årliga medarbetar- och lönesamtal 
Coachning och stöttning till våra arbetsledare och personliga assistenter  
Social dokumentation, systematiskt arbetsmiljöarbete 
I förekommande fall, kontakt med myndigheter, så som kommuner, Försäkringskassan etc. 


 
Vem är du? 
För att trivas som assistanskoordinator hos oss ser vi att du som söker är social, empatisk, engagerad, öppensinnad och prestigelös. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och varierande arbetsuppgifter. Det är en förutsättning att du är flexibel och kan prioritera dina arbetsuppgifter då du ofta har flera projekt och uppgifter pågående parallellt samt att planeringen kan behöva anpassas under arbetsdagen. Du arbetar självständigt och ansvarar själv för hur du planerar din arbetsdag.  
Du har ett genuint intresse för människor och är bekväm i olika sociala sammanhang. Hos oss är det viktigt att ha hjärtat med dig i arbetet och har ett brinnande engagemang för att hjälpa andra människor. 
Vi ser gärna att du som söker har som har några års erfarenhet av ledarskap och personalansvar samt eftergymnasial utbildning inom relevant område.  
Det är en fördel om du även har erfarenhet inom området personlig assistans och känner till relevant lagstiftning. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket. Flerspråkighet samt kunskap inom teckenspråk eller AKK är meriterande. Grundläggande datorkunskap samt B-körkort är ett krav. Du bör inte ha problem med pälsdjursallergi då du kommer besöka våra medlemmar i deras hem.  


Omfattning: Heltid.  
Anställningsform: Tillsvidare anställning med 6 månaders inledande provanställning.  
Arbetstid: Arbetstiden är i huvudsak förlagd mellan 8.00-16.30, men då du kommer ha en del möten på kvällar och helger tillämpar vi flexibel arbetstid. 
Placeringsort: Hässleholm
Lön: Individuell lönesättning 
Kollektivavtal: Fremia. 
Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse. 


Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid eventuell intervju ber vi dig uppvisa utdrag ur belastningsregistret.

Vid frågor om tjänsten kan du kontakta vår verksamhetschef Sanna på sanna.skoglund@handihand.se.

Välkommen in med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


Enhetschef till Lagersbergsgårdens vård- och omsorgsboende

Enhetschef till Lagersbergsgårdens vård- och omsorgsboende

22 april 2024

Uppdragsansvarig chef Skåne som kan arabiska

Uppdragsansvarig chef Skåne som kan arabiska

21 april 2024