Mio söker Platchef Slagsta

Arbetsbeskrivning

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i snart 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Vi brinner för att förgylla kundernas liv hemma med riktiga möbler och prisvärd kvalitet. Vi vill vara det spännande alternativet som inspirerar kunderna att förnya sina hem som de ska vara stolta över och trivas i.

Vill du vara med på en spännande resa? Vi växer och söker just nu en Platschef.
 
Övergripande om rollen
 
På vårt lager i Slagsta hanteras lager och logistik för alla våra butiker i Stockholmsområdet. Vi söker nu en Platschef som ytterst ska ansvara för verksamheten. Du ska tillsammans med ditt team säkerställa att godset flödas igenom verksamheten på ett så säkert och kostnadseffektivt sätt som möjligt som i nästa steg ska resultera i en positiv kundupplevelse.
 
Dina viktigaste personliga egenskaper är att du är en god ledare och entreprenör. Du brinner för att leda samt utveckla människor. Det är viktigt att du har en stor vilja och hunger för att uppnå resultat när det gäller personalengagemang och lönsamhet. Du är affärsdriven och trygg i att ta beslut och följa ditt affärssinne. Du tycker om att arbeta operativt och leder genom att själv delta i det dagliga arbetet.
Platschefen medverkar i sin roll även aktivt i Mio Försäljnings butikschefsgrupp och bidrar med engagemang och kunskap för bästa utveckling för helheten samt utvecklande av Best Practice genom benchmarking mellan enheterna i gruppen. Platschefen rapporterar till Chef Mio Försäljning. 
 
Huvudsakliga ansvars- och arbetsområde
Platschefen leder all verksamhet på lagret med fullt ansvar för det ekonomiska resultatet, lagrets kundrelationer samt personellt för lagermedarbetarna. Platschefen verkar, tillsammans med Chef för Mio Försäljning AB progressivt för att effektivisera och kostnadsmedvetet driva ett lönsamhetsinriktat logistikarbete.
 
Du:
 

• har personalansvar för ca 20 medarbetare
• är ansvarig för att verksamheten bedrivs i enlighet med lagar och förordningar samt i enlighet med den budget och de mål som fastställts för lagret
• ansvarar för att operativa planer utarbetas för att uppnå fastställda mål.
• ansvarar för att verksamheten bedrivs i enlighet med Mio-konceptet, Mios Affärsidé och Mios värderingar.
• rapporterar löpande utvecklingen i verksamheten till Chef för Mio Försäljning och till andra delar av Mio AB enligt givna instruktioner.
• deltar och aktivt verkar för utveckling och effektivisering i kundservicenivå och hemleveranstjänster
• analyserar, reflekterar och agerar proaktivt driften utifrån prognos och rapporter
 
Din bakgrund
 

• mångårig erfarenhet av att leda och utveckla lager- och logistikprocesser
• dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla framgångsrika team inom lager och logistik
• erfarenhet och god förståelse av retail utifrån ett Omnikanalserbjudande
• svenska och engelska, flytande i tal och skrift
• vana av lager/affärssystem som t. ex. M3
• relevant utbildning på högskola eller motsvarande
 
Som person
 

• goda ledaregenskaper med förmåga att planera, strukturera och entusiasmera
• serviceinriktad
• kvalitetsmedveten
• positiv med god social kompetens
• stark egen drivkraft och effektiv
• logisk, analytisk och strukturerad
• gillar förändringar och är flexibel
Ansökan
 
I samband med denna rekrytering samarbetar Mio med Executive Recruitment.
 
För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
 
Välkommen till Mio

Sammanfattning

Liknande jobb