OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Operativa mötesverksamheten, Sekretariatet för EU- möten i Sverige, SES23
Vill du arbeta med ett unikt, spännande och utåtriktat arbete där du har en viktig roll med att samordna mötesverksamheten för Sveriges ordförandeskap i Europeiska unionen?
Har du arbetat som samordnare eller projektledare med ett arbete som har krävt hantering och strukturering av stora mängder information? Då kan det här vara en tjänst för dig!
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Mellan den 1 januari och den 30 juni 2023 är Sverige ordförande i Europeiska unionens råd, även kallat ministerrådet. Sekretariatet för EU- möten i Sverige (SES23) samordnar det logistiska och praktiska arbetet med mötesverksamheten i Sverige och ansvarar för väl genomförda möten som genomsyras av konstadseffektivitet, klimatsmarta lösningar och ett kommunikativt ordförandeskap.
Vi söker nu möteskoordinatorer som tillsammans med sina kollegor i gruppen för möteskoordinering, samordnar logistik och praktiska arrangemang för de cirka 150 möten som planeras att genomföras i Sverige under ordförandeskapet i EU våren 2023.
Som möteskoordinator ansvarar du för att en kravspecifikation för varje möte färdigställs tillsammans med ansvarigt departement. Du säkerställer att flödesschema och andra nödvändiga styrdokument för varje möte tas fram. Vidare ansvarar du för att all nödvändig information för respektive möte hämtas in, detaljer fångas upp för att få till en helhet som garanterar mötenas praktiska leverans. Arbetet sker i mycket nära samarbete med departementen som ansvarar för mötenas innehåll och står värd för respektive möte. Genomförandet av mötet sker tillsammans med alla delar av SES23 och ställer krav på prestigelöst lagarbete. Arbetet är utåtriktat och innebär många interna och externa kontakter. Under respektive möte leder och fördelar möteskoordinatorn även arbetet på plats.
Möten kommer att genomföras i hela Sverige men merparten genomförs i Stockholm.
Läs mer om EU-ordförandeskapet här
Din bakgrund
Du har tidigare erfarenhet som samordnare eller projektledare där du har strukturerat och hanterat större mängder av information. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med större möten, konferenser eller andra event och gärna större internationella möten och konferenser. Du har en relevant högskoleutbildning eller annan utbildning tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig.
Har du erfarenhet av arbete med tidigare svenska ordförandeskap för Europeiska unionens råd så är det meriterande, samt erfarenhet av arbete med EU- frågor.
Vi ser det som meriterande med tidigare erfarenhet av arbete inom Regeringskansliet.
Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande är annat språk, gärna franska, tyska, spanska, eller italienska.
Dina egenskaper
Som person är du självgående, initiativtagande och drivande. Du tycker om samarbete och du har en hög samarbetsförmåga och är relationsskapande med en mycket god kommunikativ förmåga. Du är strukturerad, organiserad och kvalitetsmedveten även när du har mycket att göra. Du är serviceinriktad, stresstålig och har en hög integritet och säkerhetsmedvetenhet.
Övrigt
Start omgående. Tidsbegränsad anställning till och med den 31 augusti 2023. Resor förekommer i tjänsten.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet, kontakta operativ chef Elin Svensson på 08-405 48 85. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Eva Mörnås på 08-405 32 70. Fackliga kontaktpersoner är Jesper Svarén för Saco, Melanie Hedlund Bjersten för ST och Erik Wilhelmsson för SEKO. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 10 november 2021.
-
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35