Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.

Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare.

Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet.

Bygglovsenheten är en av tre enheter inom Stadsbyggnadsavdelningen. De övriga är planenheten och kart- och mätenheten. Bygglovsteamet är ett härligt gäng som består av två assistenter, en registrator, en nämndsekreterare, tre bygglovshandläggare, tre byggnadsinspektörer och en bygglovschef. Enheten hanterar ärenden om bygglov, tillsyn och överträdelser, rådgivning samt ger information i byggfrågor. Vi är just nu inne i en spännande utvecklingsperiod inom digitalisering. Du kommer att få trevliga arbetskamrater som har humor och som har gott bemötande och god service som en stor drivkraft i det arbete som vi gör tillsammans. Kom och bli en del av oss!


ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare på bygglovsenheten kommer du bland annat att leda och driva nämndprocessen inom enheten, vara brygga mellan verksamheten och politiken, hantera nämndadministration under såväl beredning och nämndsammanträden samt vara drivande i utvecklingen av rutiner och digitala system för att få en så effektiv process som möjligt.
Du kommer även att expediera delegationsbeslut, besvara telefonsamtal, diarieföra handlingar, hantera överklaganden och kommunicera i ärenden.

Du som blir vår nya kollega får inte bara ett otroligt viktigt arbete för Ystads framtida stadsutveckling. Du kommer att ha din arbetsplats placerad i Ystads vackra stadskärna, med närhet till såväl goda kommunikationer som till vår myllrande gågata. På vår arbetsplats hjälps vi åt och vi kompletterar varandra avseende kompetens när det behövs, allt för att bidra till Ystads kommuns vision och mål.

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning eller motsvarande. Du har erfarenhet av nämndhantering och kommunal förvaltning. Som person är du serviceinriktad med god kommunikationsförmåga såväl muntligt som skriftligt, drivande, ansvarstagande, noggrann och flexibel. Du värderar rättssäkerhet högt samt tycker det är kul och intressant att utveckla digitala processer inom området. God service och gott bemötande är en av dina superkrafter.
Erfarenhet av samhällsbyggnad och Evolution är meriterande.

ÖVRIGT
All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.

Observera att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit. Vi ber dig därför söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christina Molin
0709-47 71 34
Driftledare Rolf Olsson
0411-57 75 70
Fastighetschef Olof Hübner
0411-57 77 95
Bygglovschef Malin Gülich
0411-57 72 67
Byggnadsinspektör Joachim Åberg
0411-57 73 32
Förvaltningschef Kerstin Wulff
0411-57 74 50
Bygglovschef Malin Gülich
0411-57 72 67 / 0411-57 72 30 (exp)
Stadsträdgårdsmästare Ulf Andersson
0411-57 72 42
Gruppledare Alex Bentervall

Planchef Anna Möller
0411-57 70 87

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ystads kommun, Samhällsbyggnad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2020
  • Ansök senast: 30 augusti 2020

Besöksadress

27180 Ystad
None

Postadress

Nya Rådhuset
Ystad, 27180

Liknande jobb


Sekreterare

Sekreterare

15 januari 2021

Administratör / Sekreterare

Administratör / Sekreterare

15 januari 2021

12 januari 2021

Administratör

8 januari 2021