Nämndsekreterare för extraarbete till Kommun, Stockholm

Nämndsekreterare för extraarbete till Kommun, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig med tidigare erfarenhet som nämndsekreterare och av kommunal nämndadministration samt med högskoleexamen med relevant inriktning, alternativ att du genom många års erfarenhet har den kompetens som arbetet kräver. Till detta uppdrag söker vi dig som är intresserad av extraarbete, uppdraget beräknas vara ca 20-30 timmar per månad med önskvärd start i december tom februari.  


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Till denna tjänst söker vi personer för extraarbete. Enligt vårt kollektivavtal är det därför viktigt att du som söker kan visa intyg att du har en annan huvudsaklig sysselsättning. Det kan vara exempelvis studier eller annat arbete med en omfattning på minst 50 %. Om du söker arbete på heltid så hänvisar vi istället till våra utannonserade tjänster för heltidsarbete.

Ansvarsområden
Som nämndsekreterare hos en kommun i Stockholm, Norrort, kommer du att vara sekreterare i två nämnder, socialutskott och individärenden. I rollen ingår att arbeta med beredning av ärenden, utskick av kallelse och handlingar inför sammanträden, mötesadministration och protokollföring vid sammanträden. Du arbetar i ärendehanteringssystemet Netpublicator för hantering av sammanträdena. I rollen som nämndsekreterare arbetar du nära den politiska ledningen, och du kommer vara ett stöd för de förtroendevalda liksom för handläggare och chefer på förvaltningen.

Arbetstider
Till denna tjänst söker vi personer för extraarbete. Perfekt för dig som studerar eller har en annan sysselsättning. Uppdraget beräknas vara ca 20-30 timmar per månad, start gärna i december 2021 och med ett uppdrag fram till och med februari 2022, med möjlighet till förlängning. Sammanträdena äger rum 1 ggn/månad kvällstid, vid dessa tillfällen behöver du fysiskt vara på plats.  

Kvalifikationer
Vi söker dig med: 
Tidigare erfarenhet som nämndsekreterare och av kommunal nämndadministration 
Högskoleexamen med relevant inriktning som t.ex. statsvetare, samhällsvetare eller jurist, alternativ att du genom många års erfarenhet har den kompetens som arbetet kräver. 

Du har en fallenhet för ordning och reda och en förmåga att överblicka och prioritera. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-11-24, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Emelie Cedergren, emelie.cedergren@randstad.se  

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2021
  • Ansök senast: 24 november 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

19 februari 2024

26 januari 2024