Nämndsekreterare sökes till kommun i norrort!

Nämndsekreterare sökes till kommun i norrort!

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu en nämndsekreterare med start så snart som möjligt men senast 1 december! Kunden sitter norr om Stockholm och söker dig med tidigare erfarenhet från offentlig förvaltning och som är strukturerad och relationsskapande.

Är det dig vi söker?

Arbetsbeskrivning
Som nämndsekreterare kommer du primärt att jobba mot samhällsbyggnadsavdelningens nämnder natur- och tekniknämnden och miljö- och byggnadsnämnden. Arbete kommer även att förekomma mot andra nämnder som servas av kanslienheten. Som nämndsekreterare kommer du kalla till möten, publicera handlingar, stödja chefer och handläggare i framtagande av beslutsunderlag, sköta kontakt med nämndens ordförande och förvaltningschef, skriva protokoll under sammanträde, expediera protokoll och anslå detsamma.
Vem är du?
Vi söker dig som är självgående, har god samarbetsförmåga, tydlig, är strukturerad samt har god problemlösande analysförmåga. Du tycker om att skapa ordning och strukturer men samtidigt har du ett pragmatiskt förhållningssätt. Du är en god stilist, är intresserad för digitala lösningar, har hög social kompetens och tycker om att samarbeta med andra. Vidare motiveras du av utveckling, förändring och nytänkande både hos dig själv och dina kollegor. Du är van vid att presentera underlag muntligt och skriftligt samt har god förmåga att planera ditt eget arbete och även hur det passar in i ett större sammanhang För att vara kvalificerad för tjänsten har du även:

• Relevant högskoleutbildning, gärna juridisk eller statsvetenskaplig
• Några års erfarenhet av nämndsekreteraruppgifter eller andra likartade uppgifter

Meriterande krav:
- Erfarenhet av Public 360/annat dokument- och ärendehanteringssystem, samt Netpublicator Docs
- Erfarenhet av att arbeta i en politisk organisation, gärna i kommunal verksamhet
- Tidigare erfarenhet av att arbete med nämnd som sysslar med myndighetsutövning
Du erbjuds
Ett uppdrag som nämndsekreterare på en kommun norr om Stockholm. Uppdraget omfattar heltid med start omgående och löper till 2022-04-01. Distansarbete erbjuds till viss del enl ök. Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd av Jurek men arbeta ute hos vår kund. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du registrerar din ansökan med CV så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Elin Hellenius på elin.hellenius@jurek.se 
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst via vår hemsida www.jurek.se.

Vi tar inte emot ansökningar via email.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2021
  • Ansök senast: 20 november 2021

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Vi söker en Säljkoordinator

Vi söker en Säljkoordinator

21 mars 2024

Kundmottagare/ administratör

Kundmottagare/ administratör

22 mars 2024

Personal till vår administration

Personal till vår administration

15 mars 2024