Nordic Brand Manager

Arbetsbeskrivning

Tomsgruppen är ett skandinaviskt konfektyrföretag baserat i Köpenhamn med starka varumärken som bland annat Anthon Berg och Toms. Omsättningen är cirka 2 miljarder SEK och företaget har ca 1000 anställda i primärt Danmark, Sverige, Tyskland och Polen. I Sverige är vi den fjärde största leverantören inom konfektyr. Det går bra för Toms i Sverige och nu går företaget in i en period med stort fokus på tillväxt. Anthon Berg har funnits i 140 år och du kan nu få vara med och skapa framtida chokladminnen i de nordiska länderna. Anthon Berg är en del av Toms Group med kontor i Halmstad och Köpenhamn. För mer information om företaget se: www.tomsgroup.com
Nu söker vi en Nordic Brand Manager med placering i Halmstad
Nu har du chansen att få vara med på en spännande tillväxtresa tillsammans med ett av de mest ikoniska varumärkena inom chokladbranschen. Vill du bli en del av Anthon Berg? Om du är sugen på en ny karriärmöjlighet kan detta vara din chans!
Du kommer ingå i Nordic Marketing & Innovation avdelningen bestående av ca 25 medarbetare i Danmark och Sverige. Denna tjänst ingår i en grupp på fem personer som har stort fokus på konsumentinsikter, innovation och alltid med ett nordisk fokus. Marknadsavdelningen fungerar som den strategiska tillväxtmotorn inom hela organisationen.
I din nya roll som Nordic Brand Manager ansvarar du primärt för produktportföljen Praliner med särskilt fokus på Gåva och nya spännande mer informella format inom varumärket Anthon Berg. Här ges du utrymme för att vara kreativ och nyskapande samtidigt som du bör tänka på genomförbarhet och hålla dig till den övergripande varumärkesstrategin. Du utvecklar befintliga produkter och skapar nya koncept för att möta marknadsbehovet på bästa sätt.
Förståelse kring varumärkeskommunikation och olika medieplattformars möjligheter är en viktig del av rollen. Du får också möjligheten att var en del av ett större marknadsteam med stora möjligheter till sparring och samarbete med kollegor både i Danmark och Sverige.
I arbetsuppgifterna ingår:
Utveckla och implementera en strategisk plan för produktportföljen
Ta fram en affärsplan på kort och lång sikt för den nordiska marknaden
Genomföra marknads- och konkurrentanalyser
I samarbete med säljteamet verka för att stärka marknadspositionen
Framtagning av marknadsmaterial inför produktlanseringar
Budget- och resultatansvar

Du har erfarenhet av varumärkesutveckling, gärna från den snabbrörliga konsumentmarknaden i Norden. Marknadskommunikation och upphandling av relaterade tjänster har ingått i dina tidigare roller. Du har en god förståelse för produktionsekonomi och du har erfarenhet av projektledning. Svenska och engelska är ett krav, förståelse för övriga nordiska språk är meriterande. Troligtvis har du en marknadsinriktad utbildning från universitet eller högskola.
Som person är du kreativ, analytisk och resultatinriktad med en stark kommersiell förståelse. Du är handlingsinriktad och kan omsätta idéer till verklighet samt har lätt för att övertyga och engagera andra. Med en passion för produkterna drivs du av att bygga relationer och skapa förståelse för konsumentmarknaden. Om du känner igen dig tror vi att du kommer trivas i rollen som ambassadör för ett starkt varumärke.
Oavsett om du gillar praliner, nougat eller marsipan vill vi gärna höra ifrån dig. Frågor om tjänsten besvaras av Carin Mossberger 0701-460 390 och Andreas Nilsson 0701-460 391. Vi ser fram emot din ansökan snarast, urval sker löpande.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Toms Sweden AB HALMSTAD
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2022
  • Ansök senast: 18 december 2022

Postadress

Brogatan 1
HALMSTAD, 30243

Liknande jobb


Digital Marketing Manager

Digital Marketing Manager

22 maj 2023

Portfolio Manager

Portfolio Manager

17 maj 2023