Norsktalande IT-tekniker till DGC i Örebro

Arbetsbeskrivning

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer
datakommunikations-, drift- och telefonitjänster till den svenska företagsmarknaden och offentliga förvaltningar i ett eget rikstäckande nät. Vårt huvudmål är att ha marknadens nöjdaste och mest lojala kunder. Vi skall nå det målet genom att leverera högkvalitativa tjänster samt genom att vara en rådgivande partner till våra kunder inom våra kompetensområden. För oss är varje kund en referenskund.

Vi vill också vara marknadens bästa arbetsplats med medarbetare och en laganda som utmärks av våra tre kärnvärden som är ansvarstagande, engagemang och kamratskap. DGC grundades 1987 och DGCs aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information www.dgc.se


Arbetsbeskrivning

Nu söker DGC en ny medarbetare till servicedesk i Örebro med goda kunskaper i det norska språket för att supportera norsktalande kunder.

Vi söker en IT-tekniker som är serviceminded och brinner för teknik!

Tjänsten innebär att via telefon snabbt och professionellt avhjälpa kundernas problem. Du förväntas vägleda och serva kunden på bästa sätt. Vissa ärenden kommer du också hänvisa vidare till specialister inom de olika områdena.

I vår servicedesk jobbar du med felsökning av arbetsstationer, användarrelaterade problem men även serverrelaterade ärenden. Vi jobbar till största del i Microsoft infrastrukturer och ser att du har goda kunskaper inom administration av Active Directory och Exchange. Många av de miljöerna vi driftar innefattar även Citrix så även detta är meriterande.

Du skall vara utbildad IT-Tekniker på gymnasienivå med arbetserfarenhet och/eller vidareutbildning, din inställning och vilja är avgörande och kan ge dig goda möjligheter till utveckling inom företaget.

Som person är du driven och har ett stort teknikintresse. Du tycker om att jobba självständigt och att ha många bollar i luften. Du bör kunna utrycka dig i tal och skrift på norska, svenska och engelska.

Tjänsten är på 100 % måndag till fredag med tillträde enligt överenskommelse. Vi kan garantera dig ett utvecklande arbete där den ena dagen inte är den andra lik.


Kontaktperson
Låter det intressant är du välkommen att söka tjänsten genom registrerat och uppdaterat CV via länken nedan.

Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Ann-Sofie Pihl 076-112 16 76, ann-sofie.pihl@se.experis.com

Välkommen med din ansökan senast den 26/4 2015

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Viklund
0660-599 76
Nicolina Johansson

Jenny Järgren
0470-745595
Karin Swärd
+46 31 708 67 77
Daniel Johansson

Tina Linnér

Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Hansson
031-7086763
Christian Ahlgren
011-194356
Anna Jalvemyr
031-708 76 81

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 27 mars 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


IT-tekniker Support

IT-tekniker Support

23 april 2024

24 april 2024

24 april 2024

Extrajobb som IT-konsult!

Extrajobb som IT-konsult!

23 april 2024