Nu söker vi ekonomiassistenter till Stockholm

Nu söker vi ekonomiassistenter till Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av ekonomi samt har utbildning inom området? Då kan det vara dig vi söker!

Om rollen
Som ekonomiassistent hanterar du kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar samt löpande redovisning. I rollen som ekonomiassistent är ditt huvudsakliga ansvarsområde bolagets reskontraflöde och dess processer vilket bland annat innefattar hantering av leverantörsfakturor, kundinbetalningar, leverantörsutbetalningar, visst bokslutsarbete samt hantering av påminnelser och inkasso.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi eller finans. Du har även arbetserfarenhet av kund- och leverantörsreskontra eller liknande roller. Vidare önskas att du har god system- och datorvana samt utmärkta kunskaper i Office-paketet. Du bör obehindrat tala och skriva i såväl som svenska och engelska.

Som person bör du ha en stor analytiskt förmåga med uppmärksamhet för detaljer. Som person är du driven, lösningsorienterad och noggrann. Du är hängiven i ditt arbete och ger det lilla extra. Du har en mycket god kommunikativ förmåga. Vidare är du en engagerad teamplayer som fungerar utmärkt såväl i grupp som i självständigt arbete

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2021
  • Ansök senast: 14 januari 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024