Nu söker vi flera ekonomiassistenter till Göteborg

Nu söker vi flera ekonomiassistenter till Göteborg

Arbetsbeskrivning

har du erfarenhet från hantering av kundreskontra, levreskontra samt goda teoretiska kunskaper i redovisning på minst gymnasienivå eller motsvarande? Då kan det vara dig vi söker!

Om uppdraget
Nu söker vi flera ekonomiassistenter till Göteborg. Uppdraget är med start i augusti och året ut. Arbetstiden är 07.45-16.15, med en halvtimmes lunch

Dina arbetsuppgifter
Daglig hantering av distribution av inkommande fakturor via koncernens reskontrasystem, hantering av fellistor och påminnelser. Stöd till verksamheten i olika frågor kopplat till fakturor. Kontroller av fakturor, bokföring och skapande av betalfiler. Delta i bokslutsaktiviteter och förbättringsarbete. På enheten vanligen förekommande arbetsuppgifter och i synnerhet arbetsuppgifter kopplat till leverantörsreskontra. Det kan även förekomma daglig hantering av inkommande och avgående betalningar med bokföring och avstämning av huvudbokssaldon mot banksaldon. Skapande av avgående betalningar i olika valutor på uppdrag av verksamhetens ingående bolag. Delta i bokslutsaktiviteter och förbättringsarbete.

Dina kvalifikationer

- Tidigare erfarenhet från hantering av kundreskontra, med minst ett års praktisk erfarenhet av detta.

- Tidigare erfarenhet från hantering av leverantörsreskontra, med minst ett års praktisk erfarenhet av detta
- Goda teoretiska kunskaper i redovisning på minst gymnasienivå eller motsvarande.

- Kunskap kring excel och generell IT-vana.

- Tidigare erfarenhet från hantering av betalningar och bankuppdrag



Det är meriterande om du har:

- Goda kunskaper i löpande redovisning och avstämningar, med minst två års praktisk erfarenhet av detta.



Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Sebastian Ragnarsson på Sebastian.Ragnarsson@bemannia.se eller på 070 - 715 97 00.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2021
  • Ansök senast: 30 juni 2021

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024