Nyinrättad roll med fokus på verksamhetsutveckling och personalekonomi

Nyinrättad roll med fokus på verksamhetsutveckling och personalekonomi

Arbetsbeskrivning

Missa inte möjligheten att bli en del av vårt härliga gäng på Stab kompetensförsörjning när vi nu rekryterar en helt nyinrättad, utvecklingsinriktad och spännande roll!

Arbetsuppgifter
Stab kompetensförsörjnings uppdrag omfattar hela kompetensförsörjningsområdet inom den kommunala välfärdsproduktionen.

Vi har en rekryteringsprocess i framkant där vi tillsammans med rekryterande chefer säkerställer rätt kompetens på rätt plats.

Utöver rekrytering ansvarar vi för bemanning, vikariehantering, praktiksamordning och avtalsfrågor m.m.

Den nyinrättade rollen som bemanningscontroller/verksamhetsutvecklare kommer vara en drivande kraft i att säkerställa optimal resursplanering ute i våra vård och omsorgsverksamheter utifrån vårt lokala kollektivavtal. Rollen ansvarar för att ge nära stöd till verksamheterna i hur de kan få ekonomi i balans med hjälp av schemaläggning & vårt lokala avtal om flexibel arbetstid.

Rollen innebär både strategiskt arbete och analyser tillsammans med konkreta verksamhetsnära insatser.

Rollen omfattar, men är inte begränsad till:

- Expert i tillämpningen av vår flexibla arbetstidsmodell
- Expertstöd i schemaoptimering
- Räkna på ekonomiska effekter av schemaförändringar
- Ansvara för kompetenshöjande insatser hos chefer/bemannare
- Planera och hålla i olika interna forum kopplat till flexibla arbetstidsmodellen
- Bärare av "best practice" mellan verksamheter
- Statistik och nyckeltal

Är det du?
För att lyckas i rollen tror vi att du har en hög problemlösningsförmåga och kan hantera komplexa frågor som inte alltid har ett tydligt svar. Du är en duktig pedagog och kan förenkla och förklara komplexa frågor till mindre insatta kollegor och chefer.

Du kommer arbeta nära våra chefer ute i verksamheterna vilket ställer höga krav på ett konsultativt och flexibelt förhållningssätt.

Vi tror att du har goda kunskaper i personalekonomi och kan räkna på effekterna av olika lösningar. Utöver detta behöver du ha mycket goda kunskaper i Excel.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med schemaläggning i någon form även om det inte är ett krav. Under året kommer vi genomföra en intern utbildningsinsats inom detta.

Tjänsten förutsätter god skriftlig och verbal kunskap i svenska språket.

Din bakgrund:

- Relevant högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi, statistik, HR eller motsvarande
- Erfarenhet av att stötta chefer, gärna i liknande frågor
- Erfarenhet av att arbeta med statistik, nyckeltal och uppföljning
- Erfarenhet av schemaoptimering är meriterande
- Mycket goda kunskaper i Excel

Dina personliga kompetenser:

- Problemlösningsförmåga
- Förmåga att arbeta både strategiskt och verksamhetsnära
- Förmåga att utveckla andra genom din pedagogiska förmåga
- Hög förmåga att samverka och samarbeta

Vi erbjuder
Ett omväxlande och spännande uppdrag där du erbjuds stora möjligheter att ta ansvar och planera det egna arbetet. Du kommer ingå i ett gäng med 12 kollegor som trivs tillsammans och har roligt på jobbet samtidigt som det finns stort kollegialt stöd vid hög arbetsbelastning eller svåra frågeställningar.

Lokalen vi sitter i är nybyggd med perfekt läge vid Sickla station i Nacka.

Utöver detta har vi kollektivavtal, erbjuder både friskvårdspeng och möjlighet att träna på arbetstid samt möjlighet att varva kontorsarbete och distansarbete.

Intresserad?
Om du vill bli en del av Nacka kommun tveka inte att skicka in din ansökan! Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta mig Elias Roos, Verksamhetschef på 08-718 76 70.

Tillträde enl ök men gärna i slutet av augusti.

Vi ser fram emot att få din ansökan!

Rekryteringsprocessen omfattar intervjuer, tester och ev arbetsprov.

Välkommen till oss!

Inför rekryteringsarbetet har Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

 

Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.



Inför rekryteringsarbetet har Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Välfärd Samhällsservice ansvarar för kommunens produktion av välfärdstjänster och driver bland annat särskilda boenden för äldre och personer med särskilda behov, dagliga verksamheter, fritidsgårdar, musikskola och kulturhus. Totalt har vi drygt fyrtio enheter inom fyra affärsområden med 1400 medarbetare och tillsammans omsätter vi cirka 600 miljoner kronor. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa de bästa förutsättningarna för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elinor Eliasson, Rekryteringsspecialist
08-718 77 07

Sammanfattning

Besöksadress

Granitvägen 13-17
None

Postadress

Granitvägen 13-17
Nacka, 13140

Liknande jobb


HR-generalist till spännande uppdrag i Malmö

HR-generalist till spännande uppdrag i Malmö

18 april 2024

Förhandlingsansvarig

Förhandlingsansvarig

18 april 2024

HR-partner till Riksteatern

HR-partner till Riksteatern

16 april 2024