Office Assistant till växande internationellt företag!

Arbetsbeskrivning

Har du gedigen erfarenhet som Chefsassistent och/eller Administrativ Assistent och är redo för nästa steg i din karriär? Vill du arbeta i ett stort internationellt och växande företag inom fordonsbranschen? Då är du den vi söker!

Om tjänsten
Som Office Assistant kommer du arbeta i en utmanande och flexibel roll i nära relation med verksamheten. Arbetsuppgifterna kommer i stort att handla om att fungera som ett övergripande administrativt stöd för avdelningens chef och management team.

I din roll som Office Assistant kommer du att ansvara för att planera, förbereda samt följa upp administrativa uppgifter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:

- Ansvara för planering och samordning av möten
- Föra mötesprotokoll
- Hantera chefens kalender
- Fungera som chefsstöd i olika frågor
- Aktivt delta i utvecklingen av administrativa processer
- Reseadministration
- Assistera organisationen i övrigt administrativt arbete

Din roll kommer att vara flexibel och ställer krav på att kunna planera, prioritera och strukturera ditt arbete i en handelslik vardag. Det här är en roll för dig som vill arbeta i en internationell och utvecklande miljö där du får möjlighet att driva frågor framåt, ta egna initiativ och underlätta arbetet för andra.

Uppdraget startar i början av februari och pågår initialt till årsskiftet 2017/2018 med god chans till fortsättning. Arbetets omfattning är på heltid, dagtid. Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco och arbeta på plats hos vår kund med placering i Torslanda.

Om dig
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av arbete som Chefsassistent och/eller Administrativ assistent. Du trivs i en internationell miljö och har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, såväl muntligt som skriftligt. Då arbetet innebär många kontaktytor ser vi att du har tidigare erfarenhet av att hantera och arbeta med känslig och konfidentiell information. Din goda datorvana och kunskap i bland annat MS Office, Sharepoint och Lotus Notes samt andra administrativa system kommer att göra dig värdefull på den här avdelningen.

Viktigt för tjänsten är:
- Flytande i engelska och svenska, i tal såväl som skrift
- Bred erfarenhet av arbete som Chefsassistent och/eller Administrativ assistent
- Goda kunskaper i MS Office, Sharepoint och Lotus Notes.

Som person är du strukturerad och van vid att ha ett självständigt arbetssätt. Du som trivs med att arbeta med många interna såväl som externa kontaktytor kommer snabbt in i rollen. Är du en lagspelare med stort driv och har en förmåga att planera och organisera ditt arbete kommer du att göra succé på din nya arbetsplats.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Office Assistant är ett konsultuppdrag med önskad start 1e februari 2017. Uppdraget pågår till 31 december 2017 men för rätt person finns goda chanser till fortsättning hos vår kund eller på nya konsulttjänster via Adecco. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att  kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lydén på 031-7543523.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 10 februari 2017

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Chefsstöd till Ortopedkliniken i Gävle

Chefsstöd till Ortopedkliniken i Gävle

9 april 2021

Chefsstöd till Vårdcentralen Getingen i Lund

Chefsstöd till Vårdcentralen Getingen i Lund

7 april 2021

1 april 2021