Onboarding Partner Specialist inom e-handel till Svea Bank

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en teknisk roll där du får hjälpa kunder hitta lösningar på sina problem? Sveas e-handelslösning växer och vi söker därför en ny kollega med stort tekniskt intresse till rollen som Onboarding Partner Specialist! I den här rollen är det en stor fördel om du har god förståelse för delar av eller hela e-handelsprocessen. Här blir du en uppskattad del av ett framåtlutat team där det är högt i tak.

Om tjänsten
I den här rollen ingår du i ett team där du, tillsammans med dina kollegor, ansvarar för att hjälpa kunderna med teknisk problemlösning såväl som att erbjuda en så bra kundupplevelse som möjligt. Som Onboarding Partner Specialist arbetar du mot kunder och samarbetspartners som använder sig av Sveas betalningslösningar för e-handel.

Teamet består av Onboarding Managers som fokuserar mer på de administrativa delarna och Onboarding & Partner Specialists som fokuserar mer på de tekniska delarna. Med det sagt är det ett prestigelöst team där man arbetar mot samma mål och hjälps åt med de uppgifter som behöver göras för att ge kunden den bästa upplevelsen och hjälpen. Du kommer vara delaktig i att utveckla hela kundens onboardingprocess, där du sköter de tekniska och delvis administrativa aspekterna såväl som har kontakt med kunden. I rollen ingår även onboarding av nya kunder och partners samt support för våra befintliga kunder gällande tekniska problem kopplat till våra produkter. I rollen ingår arbetsuppgifter såsom:

- Agera 2nd Line support och hantera eventuella problem kopplat till driften av systemen
- Konfigurera kunders betalmetoder enligt avtal
- Vara delaktig i och aktivt sträva efter utveckling av interna system och arbetsrutiner
- Ansvara för onboarding av nya e-handelskunder
- Ansvara för att kunden får alla tekniska förutsättningar för att komma igång med våra tjänster


Vem är du?
Vi söker dig som är tekniskt lagd, gillar problemlösningar och får saker gjorda. Du har en fallenhet för att felsöka, förstå och lösa tekniska problem, kanske från en roll inom IT-support, teknisk support eller liknande. Vi ser även att du gärna har någon typ av erfarenhet av kontakt med kunder alternativt lätt att prata med människor, samt har arbetat med någon form av administrativt arbete och har god förmåga att sköta flera parallella projekt och uppgifter.

Utöver detta är det positivt om du har någon tidigare erfarenhet från e-handel och är insatt i de olika plattformar och betalsätt som idag finns på marknaden, alternativt ett intresse för branschen. Du har god vana av att samarbeta och kommunicera både internt och externt, vilket gör att du kan vägleda och ge kunder support på ett tydligt sätt. Vidare har du god förmåga att sätta dig in i flöden och dokumentation samt se helheten. Du har flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person är du en flexibel, prestigelös teamplayer som aktivt söker och delar kunskap. Du har ett effektivt arbetssätt och god förmåga att hantera ett tidvis högt tempo, samt är lösningsorienterad och serviceminded. Vidare är du lyhörd, kommunikativ och pedagogisk då du kommer ha kontakt med många olika kunder och intressenter.

Om Svea Bank
Svea är en koncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder och har över 2000 anställda. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.

Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryterare Johanna Rooth på johanna.rooth@svea.com. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så snart som möjligt, så skicka in din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2022
  • Ansök senast: 10 mars 2023

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024