OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Letar du efter nästa utmaning och är redo att hoppa på ett projekt med fokus på att ersätta Jeeves med Oracle? Har du erfarenhet av att tidigare arbeta med ersätta affärssystem samt inköp? Då har vi uppdraget för dig!
Om tjänsten
Teamet som du kommer att ingå i är ett positivt och välfungerande team som stöttar varandra när det behövs. Teamet ansvarar för att skaffa direktmaterial till produktion och eftermarknadens efterfrågan, samt prototyper att projicera. En av de viktigaste utmaningar är att hålla tidslinjen i projekten och en mer och mer flexibel prioritering. Operativt är det ett mycket stort fokus på lagernivåer samt på tidsleverans, både från leverantörer och till kunder.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära att:
- Stötta Sourcing i projektet för att ersätta Jeeves med Oracle
- Stöttning vid utveckling av sourcingstrategier
- Ställa in nya processer i det nya affärssystemet
- KPI-rapporter
- Prognoser
- Lageroptimering
- Utveckling av de operativa inköpsverktygen och processerna
- Stötta operativ inköp, när det är möjligt ur ett projektperspektiv
- ERP-hantering och optimering
- Fungera som resurs för hela Sourcing-teamet och vara beredd att stödja alla andra roller i teamet vid behov
Din Bakgrund
Vi söker dig som har en akademisk bakgrund inom inköp, teknik, ekonomi eller motsvarande. Du bör dessutom ha arbetslivserfarenhet från inköpsområdet, operativ planering samt erfarenhet av att arbeta i ERP-system med orderplanering. Vidare är du flytande i både svenska och engelska. Meriterande om du har erfarenhet av projektledning och IT-systemen Jeeves och Oracle.
Personliga egenskaper
För att passa i rollen är du självmotiverad och har ett stort intresse för planeringsprocesser. Vidare är du strukturerad, engagerad och resultatdriven. Rollen ställer krav på att kunna ta beslut, även om inte alla pusselbitar är tillgängliga. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en lagspelare och ser vikten av ett bra samarbete. Du har en god kommunikativ förmåga och tycker om att ha ett brett kontaktnät i organisationen.
Om anställningen
• Placeringsort: Mölnlycke
• Tjänstgöringsgrad: Heltid
• Tillträde: Omgående
• Anställningsform: Visstidsanställning i 6 månader med chans till förlängning
Information
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt.
Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson