Operativ Försäljningschef till Raja i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Rajapack AB är en del av franska Raja Group som grundades 1954 och som idag är den ledande europeiska distributören av emballage. Med 3000 anställda finns koncernen representerad i 18 europeiska länder och hjälper över 1 million kunder varje dag. Rajapack i Sverige befinner sig på en spännande resa på den svenska marknaden och siktar mot att bli ledande även här! Vi påstår att vi är emballagebranschens mest spännande start-up. Läs mer på www.rajapack.se

Hos oss på Rajapack präglas vardagen av tydliga värderingar. Då vi är ett snabbt växande företag är initiativ, framåtanda, kamratskap, lojalitet och ett stort engagemang viktiga för oss. Vi gillar att utmana och vågar gå vår egen väg. Det gör vi tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål. Vill du vara med på resan?

ARBETSBESKRIVNING
Som Försäljningschef kommer du att vara med och påverka vår framtida arbetsmodell där fokus ligger på tillväxt och kundvård. I din roll har du helhetsansvaret för försäljningen på den svenska marknaden vilket innefattar, budget och personalansvar för sju personer vilka arbetar som KAM och innesäljare. Genom ett bra ledarskap ser du till att kontinuerligt maximera försäljningen, coacha medarbetarna och skapa en miljö där kreativitet, entreprenörskap och nya lösningar gör att verksamheten hela tiden utvecklas. I din roll har du även ett operativt KAM-ansvar med egen budget. Vidare samåker du med säljarna, ansvarar för mässor, events och övriga sälj och marknadsaktiviteter. Det är du som tillsammans med gruppen ser till att generera mervärden för våra kunder i varje affär. Affärsområdet har mycket tydliga budgetmål vilket ställer höga krav på din förmåga att leverera resultat genom att entusiasmera och coacha dina medarbetare. Tjänsten är placerad på kontoret i Landvetter och du sitter med i ledningsgruppen och rapporterar till VD.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Driva och utveckla kategori och segment med fokus på struktur, tillväxt och lönsamhet
• Sätta tydliga mål för varje medarbetare och följa upp dessa varje månad
• Att tillsammans med KAM och Innesälj planera mötesbokningar och höja antalet relevanta besök
• Att ansvara för att implementera, utveckla och följa upp affärsplan och budget
• Förädla dialog och skapa lönsam tillväxt på befintliga och nya kunder
• Driva avtalsförhandlingar vad avser sortiment, kategorier, priser och villkor samt se till att de är i linje med vår övergripande produkt- och affärsstrategi
• Generera information om och analysera kund- och konkurrentaktiviteter
• Att säkerställa att våra IT verktyg (CRM, affärssystem) används flitigt av hela säljteamet

KVALIFIKATIONER
Du har minimum tre års erfarenhet av att ha drivit ett framgångsrikt ledarskap inom Business to Business försäljning. Du är målfokuserad med ett sinne för affärer och har ett starkt intresse av försäljning samt viljan av att prestera det lilla extra i varje affärsrelation. Du är en mycket engagerad och coachande ledare med ett gediget intresse av att utveckla människor. Du har vanan att både arbeta strategisk och se till helheten, samtidigt som du är operativ och kan gå ned på detaljnivå för att bättre förstå utvecklingsbehov och driva affären framåt.

Rajapack har ett stort fokus på tillväxt och det är därför viktigt att du är en ”doer” som får saker och ting att hända och bli gjorda - hellre sätter du igång, och justerar efter hand än skjuter upp saker till morgondagen. Du är affärsmässig i ditt sätt att tänka och agera och vi ser gärna att du har erfarenhet av produktförsäljning och har du erfarenhet av branschen så är detta meriterande, dock inget krav. Du är analytisk och har goda IT-kunskaper, framförallt i Excel och är en van användare av CRM-verktyg, med fördel Super-Office. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

ANSÖKAN
Vi samarbetar med YOUR TALENT i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 eller via mail johan.sjoberg@yourtalent.se

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Your Talent AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 oktober 2020
  • Ansök senast: 2 november 2020

Besöksadress

Södra Hamngatan 25
None

Postadress

Södra Hamngatan 25
Göteborg, 41114

Liknande jobb


23 april 2024

Sales Manager

Sales Manager

19 april 2024

19 april 2024