Operativ inköpare

Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du inköpare, söker nya utmaningar och är självständig? Är du dessutom en kommunikativ, ansvarsfull och drivande person? Då ser vi fram emot just din ansökan. Vi söker nu för kunds räkning en operativ inköpare med start omgående!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
I arbetet ingår det att beställa/avropa de komponenter som behövs för att bedriva tillverkning mot planerat behov från order eller lager enligt anmodan i MEBS.  Arbetsuppgifter kan bland annat komma att innefatta:

Inköp av omkostnadsmaterial för investeringar och tjänster
Ordererkänna inköpsorder
Underhålla data på artiklar avseende säkerhetslager samt övrig data kring inköp.
Leveransbevaka och informera om förändringar i försörjningen till planering och produktionschefer.
Delta i kvalitets genomgång eller värdering vid ny produkt eller ny leverantör.
Prognos hantering till leverantör.
Uppföljning leverantörsstatistik.
Reklamationshantering.
Kontering av fakturor.



Arbetstider
Heltid, vardagar dagtid. Konsultuppdrag med start omgående under 6 månader.



Kvalifikationer
Tidigare arbetslivserfarenhet från inköpsarbete.
Utbildning inom inköpsprocessen.
Teknisk och ekonomisk grundkompetens.
3-4 års gymnasieutbildning.
God datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du ansvarsfull, strukturerad och noggrann. Du är lika bra på att arbeta självständigt som i samarbete med andra. Vidare är du social och har stor kommunikativ förmåga. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Minst ett år av liknande arbete.

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.



Om företaget
Världsledande leverantör av framtidens klimatlösningar.

Munters är en global ledare inom energieffektiva och hållbara klimatlösningar. Genom innovativa teknologier skapar Munters det perfekta klimatet för krävande industriella applikationer, varav de största segmenten är livsmedel, läkemedel och lantbruk. Munters har utvecklat framtidens klimatlösningar sedan 1955 och är sedan 2017 noterat på Nasdaq Stockholm.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2020
  • Ansök senast: 11 november 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024

Indköpare

23 april 2024