Operativ inköpare till ledande el-teknikgrossist

Arbetsbeskrivning

Academic Work söker för kunds räkning en operativ inköpare.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos kund.

Som konsult på Academic Work erbjuds du:

Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.


Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du alltid en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.


Arbetsuppgifter

I rollen som operativ inköpare hanterar du beställningar till lager, bevakar att leveranser sker i rätt tid och följer upp leveransbesked och leveransavvikelser. Du kommer att arbeta med lagerstyrning och prognoser. Arbetet innebär många kontakter både internt och externt främst via telefon och mail. Förutom de operativa arbetsuppgifterna kommer du även stötta leverantörer på en strategisk nivå och ständigt arbeta med att förbättra samarbetet.

Du kommer att arbeta tillsamman med 15 andra operativa inköpare.

Du kommer till exempel att:

Arbeta med kontinuerligt prognosarbete


Arbeta med leverantörsbevakning


Bevaka och lägga beställningar på artiklar


Vi söker dig som

Är förtroendeingivande och har en relevant examen inom logistik/ekonomi/inköp. I denna roll är kommunikation en nyckel till framgång och du kommer daglig kontakt med flera avdelningar i organisationen.

Har du erfarenhet av lagerstyrning är detta meriterande men inget krav. Du besitter även en god förmåga att skriftligt och verbalt kunna uttrycka dig i obehindrat på engelska. Du har goda kunskaper i Excel.

Som person är du kvalitetsmedveten och har ett affärstänk i ditt arbete. Vi tror även att du är kreativ och initiativtagande, du trivs med att lösa problem och ser alltid lösningar före problem. Då tempot stundtals är högt tror vi att du är stresstålig. För att kunna hantera arbetet krävs att du har god struktur och att du kan driva ditt arbete framåt. Då vår kund strävar efter att skapa goda relationer med sina kunder och ett ömsesidigt förtroende tror vi att det är bra om du delar dessa värden och denna syn på kundrelationer.

Som kollega och medarbetare är du ödmjuk, och du gör alltid ditt bästa för att företagets, teamets och avdelningens resultat ska bli de bästa.

Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail lin03@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail. Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Nu kan du också söka jobbet via mobilen eller surfplattan.

START: 1a Juni 2014

UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Heltid till 1a Oktober, med möjlighet till förlängning.

UPPSKATTAD ARBETSTID:8-17

PLATS: Örebro

URVAL: Sker löpande .

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Camilla Bäckelin
08-56 24 4867
Konsultchef Emelie Johansson

Head of Talent Acquisition Emelie Johansson
031-339 73 21
Konsultchef Louise Grammatikas
031-3523382 0701617310
Consultant Manager Per Nordin
0722459288
Consultant Manager Per Nordin
070- 522 37 91
Konsultchef Catrin Wiberg
0313523372 0701619545
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-200 62 75
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006275
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson

Sammanfattning

Besöksadress

Renmarktstorget 10
UMEÅ

Postadress

Renmarkstorget 10
Umeå, 90326

Liknande jobb


Teknisk Projektplanerare

Teknisk Projektplanerare

3 april 2024