Order och teknisk support till AddSecure Smart Alarms

Order och teknisk support till AddSecure Smart Alarms

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos AddSecure Smart Alarms med stor chans till förlängning och överrekrytering.

Om företaget:

AddSecure är en ledande europeisk leverantör av premiumlösningar inom säkrad data och kritisk kommunikation. Företaget förser över 100 000 affärskunder och partners runt om i Europa med säkra kommunikationslösningar som hjälper kunderna att skydda sina livs- och affärskritiska applikationer. Detta bidrar till att rädda liv, skydda egendom och viktiga samhällsfunktioner och att skapa affärsnytta. AddSecures kunder verkar bland annat inom säkerhetsbranschen, fastighetssäkerhet och -automation, digitala trygghetslarm, transport och logistik, och inom energibolag och smarta städer. De erbjuder lösningar inom Smart Alarms, Smart Care, Smart Grids, Smart Rescue och Smart Transport.
AddSecure, som grundades i början av 1970-talet, har idag mer än 750 anställda i 15 länder. De har sitt huvudkontor i Sverige och har regionala kontor samt ett nätverk av distributörer runt om i Europa. Företaget är majoritetsägt av Castik Capital, en europeisk private equity-fond med en långsiktig strategi för värdeskapande, grundad 2014.

Arbetsuppgifter:

I rollen som teknisk support tillhör du Smart Alarm i ett viktigt team, som varje dag har nya leveranser och felsökningar att hantera tillsammans med kunder och partners. Som teknisk support finns ett stort fokus på kunden och dess behov. Arbetsdagarna fördelas mellan telefoni och direkt ärendehantering. Du hanterar beställningar och felanmälningar som inkommer från kunder, installatörer, larmmottagare och partners via telefon, mail eller webformulär in till ärendehanteringssystemet. Vidare ger du även support i tekniska frågor internt och externt, vad gäller företagets tjänster och terminaler. Arbetet innefattar även kontakt med kunder och entreprenörer samt att hantera uppföljning med kund i olika systemärenden. Slutligen bidrar du kontinuerligt till förbättringsarbetet genom att uppmärksamma avvikelser och belysa potentiella förbättringsförslag.

I denna roll kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, och ditt kundfokus vid kontakt och problemlösning. Samt ditt intresse av befintlig teknik och din vilja att lära dig mer om den.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av telefonsupport
• God vana av att arbeta i datasystem
• Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift
• Utbildning eller annan relevant erfarenhet inom IT/teknik/nätverk


För att trivas i rollen ser vi att du har ett stort intresse för att bidra med god service till bolagets kunder. Vidare ser vi att du har ett sinne för att hitta lösningar på problem och drivs av att utmana dig själv i ditt arbete. Slutligen, är en god kommunikativ förmåga av vikt då du förväntas kommunicera både internt och externt, samt ett strukturerat arbetssätt då arbetet kräver dokumentation av arbetet som görs.

Övrig information:

Start: Omgående/enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, teknik, teknisk support, support, telefonsupport, telefon, konfigurering, nätverk, data, datasystem, Stockholm, heltid, order

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2022
  • Ansök senast: 14 februari 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024