Orderadministratör i Uppsala

Orderadministratör i Uppsala

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu dig som är ansvarsfull, strukturerad och kommunikativ och som utför ditt arbete med stor  noggrannhet. Du är en skicklig administratör med tidigare erfarenhet av spedition och/eller ordermottagning som trivs bra med många kontaktytor, både nationella och internationella samt vill alltid ge bästa möjliga service. 


För ett långsiktigt konsultuppdrag söker vi nu en ordermottagare / speditör till vår kund i Uppsala. Endast 10 minuters utanför stadskärnan hittar du en spännande organisation där får du möjlighet att bidra med din kunskap och kompetens i en trevlig miljö med härliga kollegor. Är det dig vi söker? Vi ser fram emot just din ansökan!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som ordermottagare/speditör har du en koordinerande roll och kommer bland annat registrera inköpsordrar, skapa, skriva ut och distribuera skeppningsdokument, avisera skeppningsdokument och transportinformation, boka transport, hantera fakturor samt utreda/följa upp frågor och problem som kan uppkomma kopplat till arbetet. Du kommer att arbeta i programmet M3. Uppdraget innebär många interna och externa kontaktytor både nationellt och internationellt via mail och telefon. 

Arbetstider
Konsultuppdrag på 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Start omgående/enligt överenskommelse. Heltid, vardagar dagtid.

Kvalifikationer
Du har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande och är en god administratör med tidigare erfarenhet av spedition eller ordermottagning, alternativt utbildning inom området. Du har stor datorvana och har med fördel arbetat i M3, Excel, D2 och TrackWise eller motsvarande. Då arbetet innebär många nationella och internationella kontaktytor har du mycket god kommunikationsförmåga samt talar svenska och engelska obehindrat både i tal och skrift.  


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person ser vi att du är drivande, ansvarsfull och van att arbeta självständigt, samtidigt som du har lätt för att samarbeta. Du har ett högt servicetänk, är strukturerad samt utför ditt arbete med största noggrannhet på ett effektivt sätt. Vidare har du god initiativförmåga, tycker om problemlösning samt trivs bra med att ha ”många bollar i luften”. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Caroline Norstedt| Konsultchef | caroline.norstedt@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2021
  • Ansök senast: 25 januari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Vill du skapa okomplicerade logistiklösningar?

Vill du skapa okomplicerade logistiklösningar?

20 maj 2022

20 maj 2022