Orderadministratör till teknikföretag i Solna

Orderadministratör till teknikföretag i Solna

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Vår kund är ett välkänt teknikföretag som levererar högteknologiska elektronikkomponenter över hela världen. Du kommer att ingå i företagets ordergrupp och vår kund sitter i mycket trevliga lokaler centralt i Solna.

Du kommer att:

- Ta emot förfrågningar på reservdelar, utarbeta offerter samt ha diskussioner och rådgivning med kund
- Administrera reservdels- och produktorder i SAP
- Ha täta kontakter med våra fabriker
- Stödja kundansvariga utesäljare
- Sammanställa teknisk dokumentation och samordna dokumentationsfrågor
- Kontinuerlig leveransbevakning
- Reklamationshantering


Jobbet innebär ett tätt samarbete mellan olika avdelningar och du kommer att ingå i ett orderteam bestående av sex personer.

Kvalifikationer

Du är en positiv och serviceinriktad person som gärna har en teknisk utbildning på gymnasienivå alternativt högskola. Engelska är en naturlig del av arbetet och det är viktigt att du känner dig bekväm i både tal och skrift.

Du behöver:

- God datavana. Erfarenhet från SAP är meriterande.
- Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Förståelse för enklare ritningar och manualer.


Du är kommunikativ med såväl kunder som kollegor, är alert och handlingskraftig och kan hantera flertalet uppgifter parallellt. Det är viktigt att du har en god teknisk förståelse, är en välorganiserad person som kan skapa struktur i ditt arbete och som kan slutföra uppgifter.

Om Andara

Andara är ett konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, HR, lön, kontor & administration, marknad m fl yrkesområden. Vår målsättning är att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Andara är ett auktoriserat företag i bemannings- och rekryteringsbranschen och kollektivavtal tillämpas.

Mer om tjänsten

- Tillsättning: under juli/augusti/september 2020
- Arbetstider: mån - fre 08.00 - 16.30
- Omfattning: heltid
- Placering: Solna
- Uppdragstyp: minst 6 månaders inhyrning med möjlighet till förlängning - alternativt att kunden efter 6 månader önskar anställa den uthyrda konsulten om båda parter parter så önskar


Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Svante Norin på svante.norin@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 maj 2020
  • Ansök senast: 15 november 2020

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023