Orderadministratör/kundtjänstmedarbetare till expansivt bolag

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en orderadministratör/kundtjänstmedarbetare till en av våra kunder i Kumla. Som kundservicemedarbetare hos vår kund kommer du arbeta med att ge förstklassig service till företagets kunder.

Beskrivning:
Som kundservicemedarbetare på detta företag driver du självständigt kundärenden, du har kontakt med kunden och sköter allt tills dess att ärendet är färdigbehandlat. Vid sidan av mer komplexa och tidskrävande ärenden hanterar du även frågor och uppgifter av enklare karaktär – allt med kundens bästa i fokus.

Arbetsuppgifter:
• hantera inkommande kundärenden via telefon och mail, vilket innebär att boka/registrera ordrar
• registrering av kundordrar i företagets affärssystem
• bokning av transporter
• administrera företagets kundregister
• hjälpa medarbetare inom företaget med diverse administrativa uppgifter

 

Kvalifikationer:
Din utbildningsbakgrund består som minst av gymnasieutbildning, gärna med teknisk/naturvetenskaplig inriktning. Utöver detta har du erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom logistik, transport eller industriservice. Det är meriterande om du har förståelse för logistik och industriprocesser samt kunskap inom farligt avfall och hantering av farligt gods. Kunskaper i ADR är ett extra plus. Vi söker dig med god administrativ förmåga och som har erfarenhet av att arbeta i en affärsdriven verksamhet med kunden i centrum. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift samt fallenhet för att lära dig olika IT-system.

Du har b-körkort och tillgång till bil för att kunna ta dig till arbetet.

Du är serviceinriktad och professionell i alla kundkontakter och kan upprätthålla en positiv attityd även i stressade situationer. Det är viktigt att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga, samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt och ta stort eget ansvar.

Anställningsform:
Visstid 6 månader med goda möjligheter till förlängning alternativt anställning direkt hos kund.

Sysselsättningsgrad:
Heltid

Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön

Övrig information:
Tjänsten skall tillsättas snarast möjligt, se till att skicka in din ansökan redan idag!





I vår snabbrörliga värld är det viktigare än någonsin att ha rätt kompetens inom sitt företag. Vår kunskap om dina förutsättningar på den lokala marknaden tillsammans med vår erfarenhet, gör att vi kan hitta och attrahera de medarbetare du behöver för att lyckas ännu bättre. Kornboden Rekrytering & Bemanning jobbar alltid nära dig som kund och våra kontor hittar du i Sundsvall, Örebro, Örnsköldsvik och Östersund.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Forslund, Kandidatansvarig

Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,

Joel Eriksson, Konsultchef

Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kornboden
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 24 april 2017

Besöksadress

Kornboden Strandgatan 21 891 33 Örnsköldsvik
None

Postadress

Storgatan 39
Östersund, 83133

Liknande jobb


Säljande receptionist till Nordic Wellness Bankeryd

18 april 2024

Receptionist Heltid till Nordic Wellness Laholm

18 april 2024

Sommarjobb Telefonist och Kundservice - Kalix Tele24 AB

Sommarjobb Telefonist och Kundservice - Kalix Tele24 AB

18 april 2024