Orderhandläggare till Micropower

Orderhandläggare till Micropower

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
En av våra medarbetare kommer gå vidare mot nya utmaningar inom Micropower Group och därför finns nu möjligheten att bli en del av vårt engagerade team om fyra personer på vår orderavdelning.

Du kommer arbeta med orderhantering i hela kedjan från lagd order till färdig leverans, vilket innebär en mix av rutinmässig administration varvat med problemlösning och hantering av situationer som ställer krav på din kreativitet och beslutsmässighet. Arbetet innefattar ordermottagning via mejl, telefon samt EDI, bokning av båt och flygfrakter, såväl nationellt som internationellt, månadsavstämningar, fakturerings- och krediteringsärenden samt kundsupport i andra typer av ärenden. Orderavdelningen är en nyckelfunktion på Micropower och vi lägger därför stor vikt vid att du som söker tjänsten är ute efter ett långsiktigt engagemang och ser fram emot en lärorik resa i rollen som orderhanterare hos oss.


Din profil
Du har tidigare arbetat med orderhantering och vi ser att du har minst två års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter. Den som trivs bäst i rollen är trygg och stabil, vågar ta beslut och uppskattar att verka i en miljö där du förväntas ta egna initiativ. Du är en god kommunikatör och är van vid att ha många kontaktytor såväl internt som externt.

Du kommunicerar obehindrat på såväl svenska som engelska.

Vana av något större affärssystem är ett krav,
Monitor är extra meriterande men ej ett krav.

Vi samarbetar med Inpeople under rekryteringsprocessen, välkommen att ta en första konfidentiell kontakt med rekryteringskonsult Mathilda Petersson Carlberg för frågor kring tjänsten. Urvalsprocessen kommer ske löpande, varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.


Om företaget
Micropower Group är en internationell koncern som designar, tillverkar och marknadsför industriella system och produkter för batterier och batteriladdning. Micropower verkar i en spännande bransch då elektrifiering av produkter och marknader är högaktuellt. Här står företaget i framkant inom litiumjonteknologi. Micropower har sitt HQ i Växjö där även huvudproduktionen av batteriladdare ligger samt deras batterifabrik som är en av de största i Europa. Koncernen har även egna bolag i Europa, Kina och USA för både försäljning och utveckling. Mer information om Micropower kan du hitta på www.micropower-group.se

Om oss
Inpeople grundades 2010 och är specialister på moderna, skräddarsydda personallösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vi är en HRM-partner till många av sydostregionens mest framgångsrika företag. Vår nisch är företag som vill ha hög kvalitet och perfekt resultat. Vi är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting - nischat mot chefer och specialister. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi är cirka 300 hel- och deltidsanställda. Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationchef Kristina Backlund

Regionchef Pernilla Blomkvist
02358403
Projektledare Clas Vallin
02358605
Förhandlingschef Marita Runquist
02358517
Förhandlingschef Marita Runquist
023-58517
Etableringsansvarig Micke Magnusson
0733051614
Utbildningschef Anna-Carin Herdebrant

Utbildningschef Anna-Carin Herdebrant
0731435266
Regionchef Liselotte Backlund
02358518
Affärsområdeschef Peter Johansson
02358501

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2020
  • Ansök senast: 15 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Planerare (vikariat)

24 september 2020

 Distribution Planner

Distribution Planner

22 september 2020

24 juli 2020