Orderkoordinator till Tyresö

Orderkoordinator till Tyresö

Arbetsbeskrivning

Vi söker en framåt och initiativrik orderkoordinator för ett långt föräldravikariat på ett tillverkande företag i Tyresö. I dina arbetsuppgifter ingår orderadministration, produktionsplanering, inköp, leveransövervakning och kundsupport i systemet Monitor. Vi söker dig som vill ha ett självständigt och varierande arbete i ett framgångsrikt företag.



Arbetsuppgifter

I rollen som orderkoordinator kommer du att arbeta med administrativa arbetsuppgifter inom order, produktionsplanering, inköp, leverans och kundservice.



Nedan följer några exempel på arbetsuppgifter:

- Ordermottagning och orderadministration inklusive EDI, priskontroll och bekräftelser
- Leveransbesked och leveransbevakning
- Produktionsplanering och lagerstyrning
- Kundservice
- Upprättande och underhåll av artikelstruktur
- Avrop, beställning och leveransbevakning av råmaterial och lego-tjänster
- Kunddataadministration




I rollen ingår även att vara support till ekonomifunktionen vid leverantörsdataregistrering och back-up vid tex fakturering.

Du har tät kontakt med såväl kunder som kollegor inom produktionen och leverantörer.

Vår kund arbetar i affärssystemet Monitor och det är viktigt att du har förkunskaper i detta system.

Kvalifikationer

Du ska ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har god förståelse för order- och leveransprocessen samt produktionsplanering. Du trivs med att arbeta brett och varierat i en roll där du hanterar allt från ax till limpa. Vidare känner du dig bekväm med att arbeta självständigt i en miljö med många kontaktytor där du ibland behöver fatta egna beslut. Du har god kommunikativ förmåga i både skrift och tal. Erfarenhet från affärssystemet Monitor är ett krav. Det är vidare mycket meriterande med kunskap om material, ytbehandling, press, bihlerteknik och erfarenhet av inköp av råvarumaterial.



- Goda kunskaper i Office-paketet (Word, Excel, Powerpoint) är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav




Personliga egenskaper

Ordning och reda är viktigt för dig och du trivs med att arbeta strukturerat. Ett krav är att du är en utpräglad ”doer” och det är viktigt att du kan leverera resultat och hålla deadlines.



Du arbetar bekvämt i en roll med mycket interna och externa kontakter via telefon och e-post. För att trivas med arbetsuppgifterna är det viktigt att vara serviceinriktad och flexibel och snabbt kunna hitta lösningar på de varierande behov och frågeställningar som uppstår på kontoret. Du tycker om att fördjupa dig i den produkt du arbetar med.



Som person är du positiv, öppen och social. Vi söker dig som är självgående och initiativrik.



Mer om tjänsten

- Tillsättning: snarast möjligt
- Omfattning: heltid
- Placering: Tyresö
- Uppdragstyp: konsultuppdrag under ett föräldravikariat under cirka 1 år




Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.



Varför jobba på Andara Professionals?

Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Professionals
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2021
  • Ansök senast: 29 oktober 2021

Liknande jobb


23 april 2024

Order Handler

Order Handler

5 mars 2024