Pensionshandläggare till svenskt och väletablerat företag

Pensionshandläggare till svenskt och väletablerat företag

Arbetsbeskrivning

Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Experis men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Efter inhyrningstiden kan möjlighet finnas till anställning hos vår kund. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om!

Alla arbetsgivare - stora som små - har ansvar för medarbetarnas pensioner. Det är här vår kund kommer in med stöd och hjälp till sina kunder. Kundens egna organisation och framför allt personalen har sedan många år arbetat enbart med administration av pensionsstiftelser, så bolaget är väl rustat att hjälpa till med allt inom Tryggandelagstiftningen.

Ledigt jobb som pensionshandläggare till svenskt och väletablerat företag

Tjänsten som pensionshandläggare innebär att du får jobba på en trivsam arbetsplats tillsammans med härliga kollegor samtidigt som du samlar på dig värdefull ny arbetslivserfarenhet. Du kommer att ha en trygg anställning hos Experis och tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund mitt i centrala Karlstad. Är det dig vi söker?

Att jobba som pensionshandläggare

Du kommer att ingå i ett team där du kommer arbeta med ärendehantering rörande företagets tjänster inom pensionsstiftelser. Antingen tryggas pensionen i någon form av pensionsstiftelse eller i olika försäkringslösningar. Oavsett tryggandeform så har arbetsgivaren alltid behov av administration med specialistkunskap i ämnet.

Kunderna är i huvudsak ägarledda företag som har hjälp utav fristående rådgivare och förmedlarorganisationer.

Mer detaljerat kommer du att du kommer att arbeta med:

* Administration av pensionsutbetalningar och gottgörelser.
* Administration av placeringar i noterade värdepapper.
* Ta fram pensionsutfästelser tillsammans med arbetsgivaren.
* Kontakter med myndigheter.
* Vara delaktig i att utveckla och skapa nya rutiner och processer för företaget

Vem är du?

För att lyckas i den här rollen krävs det att du har en akademisk utbildning inom juridik eller likvärdig utbildning. Du ska gilla att jobba med skriftlig framställning och administration. Du ska vara engagerad och djupt intresserad av att arbeta med avancerade juridiska frågor och klara av det juridiska språket.

Som person är det viktigt att du är nyfiken, engagerad och social. Du ska vara kommunikativ och gilla att ge kunderna bästa servicen. Viktigt också är att du bidrar till att alla anställda trivs och har roligt på jobbet. Du kommer att jobba i ett team där ni är flera som arbetar med samma arbetsuppgifter men även viktigt att kunna jobba självständigt. Ibland är det högt tryck med många ärenden och det gäller att du i handläggningen är strukturerad och kan prioritera. Det är också viktigt att våga ställa frågor och vara flexibel för vad som händer i omvärlden. Vi är i en utvecklingsfas så det är viktigt att du ser på tjänsten som ett långsiktigt samarbete.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Experis anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Ansök redan idag!

Då behovet är omgående hos vår kund så är rekryteringsprocessen redan igång. Detta innebär att tjänsten kan tillsättas innan annonsens utgång, så vänta inte med din ansökan. Har du frågor är du välkommen att kontakta Agneta Lännbjer på telefonnummer: 054-22 18 92.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Experis

Experis är ett av Sveriges största konsultbolag inom IT, Engineering och Finance. Vi är en av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på https://www.experis.se/swe/vart-erbjudande/konsult/

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juni 2020
  • Ansök senast: 14 juni 2020

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


En eller flera jurister

En eller flera jurister

28 mars 2024

Jurist

Jurist

20 mars 2024

Kompetensutvecklare med ansvar för notarieutbildningen

Kompetensutvecklare med ansvar för notarieutbildningen

15 februari 2024