OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att arbeta självständigt inom rekrytering? Har du erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering? Då kan du vara den vi söker, läs mer nedan.
Om uppdraget
Vår kund söker nu fler personaladministratörer till ett större rekryteringsprojekt. Kunden är en statlig myndighet som administrerar försäkringar och bidrag i Sverige. Uppdraget är på heltid med start den 6 september och pågår preliminärt fram till den 6 januari 2022. Det finns möjlighet till förlängning. Med anledning av rådande pandemi kommer största delen av arbetet utföras digitalt på distans. Vid behov ska du dock kunna befinna dig på plats.
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer vara att avlasta rekryterande chefer efter behov i varierade delar av rekryteringsprocessen och löpande rekrytering. Övriga arbetsuppgifter är handläggning av anställningsärenden, löpande personaladministration samt arbete med regler och rutiner kring anställningar. Till viss mån kan arbetsuppgifter inom arbetsmiljö, rehabiliteringsfrågor, kompetensförsörjning, utvecklingssamtal, lönesamtal och löneuträkning samt arbete med att omplacera och avveckla personal förekomma.
Som person är du självständig och ansvarstagande. Du har även ett stort intresse för rekrytering.
Dina kvalifikationer
- Högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
- Erfarenhet av rekrytering inom staten där du självständigt har drivit rekryteringsprocesser gentemot rekryterande chefer
- Erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering
- Du kommer mestadels arbeta hemifrån och ska ha god vana att använda digitala hjälpmedel
- God kännedom om lagar och förordningar på området
- Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 18/8.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare på kc@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson