Personaladministratör sökes till kommande uppdrag!

Personaladministratör sökes till kommande uppdrag!

Arbetsbeskrivning

Har du minst ett års erfarenhet som personaladministratör? Vi letar efter dig som bemästrar rollens olika delar och söker efter en ny heltidssysselsättning. Om du dessutom arbetar med god struktur och noggrannhet samt trivs med att arbeta nära människor måste du läsa vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido ser ett stort behov av framtida arbetstillfällen hos myndigheter och offentliga verksamheter i Stockholmsregionen. Är du tillgänglig omgående eller inom närtid och lockas av att ta dig an ett spännande heltidsuppdrag inom personaladministration är du varmt välkommen med att skicka in en ansökan redan idag!
Dina arbetsuppgifter
Som personaladministratör kommer du att arbeta med ett brett spann av administrativa uppgifter. Rollen innebär ofta många kontaktytor och därför kommer din servicesida få mycket utrymme. Exakta arbetsuppgifter kan variera men detta är några av de uppgifter som kommer bli aktuella.
Löpande personaladministration
Handläggning av anställningsärenden
Arbete med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor
Rekrytering och urval av personal (exempelvis referenstagning)
Schemaläggning
Uppdatering av personalhandbok.

Dina egenskaper
Vi söker dig som är en ordningsam person som har lätt att skapa struktur i ditt arbete. Du har ett öga för planering, en god samarbetsförmåga och trivs i mötet med människor. Du är tydlig och pedagogisk i din kommunikation, både muntligt och skriftligt. Att ge den bästa servicen och ta stort ansvar för att det du levererar håller hög kvalitet är något du värdesätter. Till sist trivs du när tempot är högt och du har massa arbetsuppgifter på ditt bord men du har också förmågan att veta vad som behöver prioriteras.
Om du känner att detta kan vara något för dig så är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula, m.fl.)
Kännedom om lagar och förordningar på området
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32241 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2021
  • Ansök senast: 8 december 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


15 april 2024

15 april 2024

8 april 2024