Personaladministratör till myndighet

Personaladministratör till myndighet

Arbetsbeskrivning

Är du en relationsbyggare som älskar mötet med människor, trivs i högt tempo och är resultatfokuserad? Är du en ”doer” som gillar att ta för sig? Om du dessutom arbetar med god struktur och professionalitet , så läs vidare!
Om tjänsten
Perido är på jakt efter en Personaladministratör till ett spännande uppdrag hos vår kund - en av Sveriges största myndigheter. Med rådande pandemi i åtanke så är tjänsten placerad på distans.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Personaladministratör kommer du att arbeta med ett brett spann av administrativa uppgifter.
Mer specifikt ingår följande:
Löpande personaladministration
Handläggning av anställningsärenden
Arbete med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor
Rekrytering och urval av personal (exempelvis referenstagning)
Schemaläggning
Uppdatering av personalhandbok

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som Personaladministratör så gynnas du av ett intresse för Human Resources. Vi tror att du är en glad och lättsam person som inte är rädd för att visa framfötterna. Du har en positiv can-do attityd och ser ständigt lösningar.
Är du vår nästa stjärna?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
Goda kunskaper i MS Office
Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
Kännedom om lagar och förordningar inom området
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-12-31. Tillträde 2021-08-15.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32507 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 juli 2021
  • Ansök senast: 22 augusti 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


20 september 2021

Koordinator till hemtjänst i Kungälvs kommun

Koordinator till hemtjänst i Kungälvs kommun

20 september 2021

Bemanningskoordinator till Bemanning vård och omsorg

Bemanningskoordinator till Bemanning vård och omsorg

20 september 2021