Personaladministratörer till myndighet i Gävle sökes

Personaladministratörer till myndighet i Gävle sökes

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig med arbetslivserfarenhet i form av kunskaper inom HR-system, god kännedom om lagar och förordningar på området HR. Läs vidare i annonsen och skicka sen din ansökan idag.

Om uppdraget

Kunden är en statlig myndighet under Arbetsmarknadsdepartementet som nu söker två personaladministratörer, främst inom området kompetensförsörjning och arbetsmiljö. Uppdraget ska starta så snart som möjligt, senast den 16/8 och uppskattas pågå i fem månader till ca 16/1-2022.

Omfattningen är heltid, 40h/veckan med arbetstid 08.00-16:30

Dina arbetsuppgifter

I rollen kommer du arbeta bland annat med löpande personaladministration, handläggning av anställningsärenden, arbete med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor samt arbete med rehabiliteringsfrågor.

Vidare ingår arbete med rekrytering och kartläggning av behovet kompetensförsörjning, utvecklingssamtal, lönesamtal och kompetensutveckling. Du kommer delta i arbetet med att omplacera och avveckla personal samt utforma rutiner och anvisningar för exempelvis löneuträkningar med hänsyn till lagar och avtal.

Dina kvalifikationer

- högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning och minst tre (3)
- års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt
- fem (5) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
- god kännedom om lagar och förordningar på området
- kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift


Meriterande

- erfarenhet av statlig verksamhet

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel kajsa.hessel@bemannia.se 070 939 75 00

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 maj 2021
  • Ansök senast: 10 juni 2021

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


27 september 2021

Systemansvarig HR-konsult till personalavdelningen

Systemansvarig HR-konsult till personalavdelningen

27 september 2021

HR-konsult

HR-konsult

27 september 2021

27 september 2021