Personaladministratör/HR-konsult till framtida uppdrag

Personaladministratör/HR-konsult till framtida uppdrag

Arbetsbeskrivning

Vi på Adecco söker dig som är erfaren inom HR och personaladministration för framtida konsultuppdrag. Som konsult hos oss får du möjlighet till konkurrenskraftiga erfarenheter, från olika organisationer, att sätta på ditt CV. Samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde! Dessutom kan du bygga upp ditt professionella nätverk och få tillgång till värdefulla kontakter.

Om tjänsten
Beroende på vilket företag eller organisation uppdraget gäller kan arbetsuppgifterna variera något. Som Personaladministratör/HR-konsult kan ditt ansvarsområde inkludera att exempelvis stötta chefer och/eller hela avdelningar i det dagliga arbetet. Som Personaladministratör/HR-konsult arbetar du med dokumentation, ofta i ett flertal olika datasystem. I din roll ingår även att ge service, såväl internt som externt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som personaladministratör/HR-konsult kan bland annat komma att omfatta;

• Löpande personaladministration
• Handläggning av anställningsärenden
• Arbete med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor
• Rekrytering och urval av personal (exempelvis referenstagning)
• Schemaläggning
• Uppdatering av personalhandbok

Det kan även förekomma andra typer av arbetsuppgifter utöver detta beroende på hur det aktuella uppdraget ser ut. Var tyngdpunkten ligger i dina arbetsuppgifter varierar också mellan de olika uppdragen och din kompetens. Som konsult hos oss finns det därmed alla möjligheter för dig att utvecklas och växa i din yrkesroll!

Om dig
Vi söker dig med arbetslivserfarenhet från administrativt HR-arbete, som trivs med dessa uppgifter, samtidigt som du drivs av att arbeta serviceinriktat. I rollen som Personaladministratör/HR-konsult kommer du ha en betydande roll för verksamheten, där noggrannhet och struktur är av största vikt. Arbetet kräver att du som person är stresstålig samt har en förmåga att kunna prioritera och hantera olika arbetsmoment utan att tumma på noggrannhet och kvalitet. Vidare är du en lagspelare som gärna bistår och stöttar dina kollegor där det behövs.

Viktigt för tjänsten är:
• Gymnasieexamen
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör/HR-konsult eller likvärdig roll
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
• Kännedom om lagar och förordningar på området
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete med löneadministration samt om du har arbetat inom offentlig sektor tidigare. Goda kunskaper i engelska, såväl i tal som skrift är också meriterande.

Om anställningen
Tjänsterna tillsätts löpande och behovet hos kundföretagen är ofta omgående och fortgående, varför även rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Våra kundföretag är av olika storlek och verkar i många olika branscher inom Stockholm, Södertälje eller Upplands Väsby med omnejd. Arbetets omfattning är vanligtvis på heltid eller deltid, vardagar mellan kl. 08.00-17.00.
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget längd är varierande från 3 månader till 6 månader, ofta med möjlighet till förlängning. För rätt person kan konsultuppdragen många gånger även leda till möjlighet om anställning direkt hos våra kundföretag.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.

Om Adecco
Adecco är en del av det multinationella företaget Adecco Group. Adecco Group är en av världens ledande leverantörer av HR-lösningar och ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Som konsult hos oss får du möjligheten att arbeta hos flera av våra spännande kunder och varje dag utveckla dig själv och dina kompetenser. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Ta chansen att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss på Adecco! Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Maja Nyström, maja.nystrom@adecco.se 
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Sökord
Personaladministratör, Personalhandläggare, HR-konsult, HR-administratör, HR-handläggare, HR-generalist, Stockholm, Södertälje, Upplands Väsby, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2023
  • Ansök senast: 4 juli 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


9 april 2024