Personalsamordnare

Personalsamordnare

Arbetsbeskrivning

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 49 000 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Institutionen för medicin är en del av Sahlgrenska akademin och utgör Göteborgs universitets största institution med drygt 400 anställda och 300 doktorander. Organisatoriskt består institutionen av fyra avdelningar; samhällsmedicin och folkhälsa, reumatologi och inflammationsforskning, molekylär och klinisk medicin, samt invärtesmedicin och klinisk nutrition.

Den administrativa stödverksamheten vid institutionen är organiserad i en gemensam administrativ enhet, där arbetet i huvudsak är organiserat inom fem funktionsområden: utbildning, forskarutbildning, kommunikation, personal samt ekonomi och leds av en administrativ chef. Totalt utgör institutionens samlade administratörer ett femtiotal medarbetare varav ca en fjärdedel arbetar med personalfrågor. De flesta arbetar direkt mot en avdelning där man även har sin arbetsplats. Nu söker vi en institutionsövergripande personalsamordnare med stor erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, som gillar människor och utvecklingsarbete.

Arbetsuppgifter
Institutionens administration befinner sig i en utvecklingsfas och vi söker dig som vill vara med att leda den fortsatta utvecklingen av institutionens personalarbete.

Som personalsamordnare på institution arbetar du konsultativt med kvalificerat kunskapsstöd i personal- och arbetsgivarfrågor till institutionsledningen, övriga chefer, administratörer och andra medarbetare. Ditt arbetsområde är brett och omfattar både operativa och strategiska frågor. I arbetsuppgifterna ingår att, tillsammans med kollegor, bistå chefer i bland annat rekrytering, verksamhetsförändringar, lönebildning, rehabilitering, arbetsmiljö, MBL-förhandlingar samt löpande personaladministrativa ärenden.

Du kommer tillsammans med administrativ chef och övriga personalsamordnare driva och samordna personalarbetet på institutionen samt stötta och leda personaladministratörerna i det dagliga arbetet. Det ingår också att ansvara för utvecklingen av administrativa rutiner och gemensamma arbetsprocesser, kvalitetssäkring och uppföljning inom området.

Kvalifikationer
Arbetet som personalsamordnare kräver att du har en högskoleutbildning med inriktning mot HR/personal och minst tre års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet från administrativt arbete i offentlig verksamhet. Har du dessutom erfarenhet från personal- och HR-arbete inom högskolesektorn är det ett plus.

Arbetet som personalsamordnare förutsätter att du har stark integritet, arbetar förtroendeingivande och kan skapa goda relationer. Du har förmåga att se frågor ur ett helhetsperspektiv och förstår kopplingen mellan HR som stödfunktion och den akademiska verksamhetens behov och förutsättningar. Du är en problemlösare med förmåga att tillämpa gällande regelverk.

Du måste ha god förmåga att organisera och planera arbetet inom HR-området samt ha lätt för att samarbeta och få med dig övriga medarbetare i arbetet. Samtidigt har du förmåga att ansvara för egna arbetsuppgifter, driva dem självständigt framåt och slutföra dem. Som person är du strukturerad, analytisk och positiv till förändring. Dessutom är du prestigelös, kommunikativ och trygg. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Goda kunskaper inom Officepaketet och vana av att använda olika IT-system inom personaladministrativa processer är en självklarhet för detta arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Stämmer beskrivningen in på dig? Vi ser fram emot din ansökan!

Anställning
Anställningsform: Tidsbegränsat vikariat tom 31 augusti Omfattning: 100 % Placering: Institutionen för medicin, Göteborg Tillträde: Snarast enligt överenskommelse 

Kontaktuppgifter för anställningen
Agneta Johnsson, Administrativ chef, 031-786 4708/0709932193, agneta.johnsson@gu.se

Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande

Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att registrera din ansökan elektroniskt via hemsidan: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/lediga-anstallningar. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Ansökan ska vara inkommen senast: 2020-12-10


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs universitet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2020
  • Ansök senast: 10 december 2020

Liknande jobb


Junior HR- Partner

Junior HR- Partner

8 maj 2021

Junior HR & Communications Specialist Group IT

7 maj 2021

Employee Experience Coordinator

Employee Experience Coordinator

7 maj 2021