Personlig assistent för en timanställning till en man utanför Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker en personlig assistent till en timanställning till vår kund i Helsingborgsområdet. Arbetspassen är fölagda som dygnspass och på natten ingår det 9 timmars jour.  Vi söker dig som är flexibel, aktiv och du gillar att röra på dig. Du har ett glatt humör, är social och initiativrik.

Vår kund en man i 40-årsåldern som efter en stroke blivit rörelsehindrad. Han bor på landet med sin familj bestående av fru och son. I familjen finns pälsdjur så du får inte vara pälsdjursallergiker.

Dina arbetsuppgifter består av att vara ett stöd till kunden och hjälpa honom med det som händer i hans vardag. Du kommer att hjälpa honom med personlig omvårdnad, hushållssysslor och följa med honom på hans aktiviteter. Han är en aktiv person som tycker om att vara ute i naturen. Han tränar på gym, går till sjukgymnasten och går på olika behandlingar för att träna upp rörligheten.

Det krävs ingen särskild erfarenhet för jobbet utan det viktigaste är att personkemin stämmer mellan dig och kunden. Du kommer att få en gedigen introduktion och genomgång innan du börjar din tjänst.

Du behöver ha körkort i tjänsten och arbetstiderna kräver att du kan ta dig till arbetplatsen med bil.

Tjänsten är på ca 50%, med start 2016-09-01 eller enligt överenskommelse, urval kommer att ske löpande.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Ansvar, Engagemang och glädje är de nyckelord som vi vill ska genomsyra ditt sätt att arbeta och ditt sätt att se på yrket som personlig assistent. Vårt uppdrag utgår från kunden och dennes behov och vi vill kunna ge bästa möjliga trygghet och frihet. Vi vill att du delar vår vision "Alla har rätt till ett bra liv" och att detta är ett yrke som du är stolt över att utföra.


På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • timavlönad anställning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 11 augusti 2016

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


23 oktober 2020

Jag söker en vikarie vid behov!

Jag söker en vikarie vid behov!

23 oktober 2020