Personlig assistent till en tjänst på Öland

Personlig assistent till en tjänst på Öland

Arbetsbeskrivning

På Assistanspoolen arbetar vi med människor och här finns plats för både livsglädje och allvar. Assistanspoolen är ett privat omsorgsföretag som utför personlig assistans sedan 1994 då LSS (1993:387), lag om stöd och service till vissa funktionshindrade trädde i kraft. Företaget har idag ca 80 kunder med olika behov. Det kan vara allt från barn till äldre människor. Assistanspoolens affärsidé är att leverera kvalitativ anpassad personlig assistans och att synliggöra och tillgodose varje persons unika behov. Våra kunder har varierande psykiska och/eller fysiska funktionsnedsättningar.
Vi vill alltid att vårt bemötande ska utifrån från ett
professionellt förhållningssätt från kompetenta och engagerade medarbetare.
Glädje och omtanke ska spegla verksamheten. Vårt varumärke står för
"Omtanke och värme" och detta genomsyrar vårt sätt att bemöta våra
kunder och varandra. I vår verksamhet arbetar vi efter våra värdeord; TEKK
-Tillit, Engagemang, Kompetens och Kommunikation.


Om kunden:
Till det här uppdraget söker vi en personlig assistent till en äldre man, som bor tillsammans med sin fru mellan Borgholm och Färjestaden.
Arbetsbeskrivning:
Vi söker dig som är ansvarsfull, flexibel och lyhörd. I arbetet ingår hjälp med kundens alla vardagliga rutiner, såsom personlig hygien, matintag, träning och förflyttningar. Även att utföra hushållssysslor mm förekommer.
Då kunden ej är verbal behöver man vara duktig på att läsa av signaler och kroppsspråk.


Arbetspassen är lagda kvällstid kl 17.00-22.00.
Vi behöver även en sommarvikarie under veckorna 30-33 som kan arbeta 7.30-17.30.
Din bakgrund:
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent, alternativt annan erfarenhet inom vård och omsorg, eller studerar inom området. Du tycker om att jobba med människor och har en empatisk förmåga. Du har en vilja att jobba för att kunden ska göra framsteg. Du är van vid att arbeta ensam. Det är därför viktigt att kunna ta egna initiativ och ha lite fantasi. Du behöver vara trygg i dig själv, ha ett inre lugn och mycket tålamod för att kunna tolka och läsa in kundens tecken och signaler.


Personliga egenskaper:
Du tycker om att jobba med människor och har en empatisk förmåga. Du har en vilja att jobba för att kunden ska göra framsteg. Du är van vid att arbeta ensam. Det är därför viktigt att kunna ta egna initiativ och ha lite fantasi. Du behöver vara trygg i dig själv, ha ett inre lugn och mycket tålamod för att kunna tolka och läsa in kundens tecken och signaler. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Kund önskar att du är mellan 30-60 år och kan prata flytande svenska.
Hund finns i hemmet.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundansvarig Alexander Teklehaimanot
0485-650 453
Vice VD Carina Ryder
0485-30377
Kundansvarig Kalle Karlsson
0485-650 457
Tf regionchef Carina Ryder
0485-650 454 0709-549 300
Kundansvarig Kalle Karlsson

Verksamhetsadmin Pernilla Lind
042 - 442 27 40
Verksamhetsadmin Pernilla Lind
0424422740 0723525319
Verksamhetsadmin Pernilla Lind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Assistanspoolen Omsorg Sweden AB Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juni 2021
  • Ansök senast: 11 juli 2021

Besöksadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg

Postadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg, 25444

Liknande jobb


19 april 2024

9 april 2024