Personlig assistent till kvinna i Enskededalen!

Personlig assistent till kvinna i Enskededalen!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en personlig assistent till vår kund i Enskededalen. Vår kund är en trevlig kvinna i 60-årsåldern med intresse för bland annat musik, kultur och konst. Hon har en förvärvad hjärnskada, epilepsi och är rullstolsburen.

Om tjänsten:
I arbetet som personlig assistent kommer du att hjälpa henne med allt som uppstår i hennes vardag, både roliga aktiviteter men även vanliga vardagssysslor såsom personlig omvårdnad, matlagning med mera.

Vi söker dig som är intresserad av att jobba på är ett rullande fyraveckors-schema presenterat nedan. Du behöver vara tillgänglig samtliga av dessa tider.
Under natten förekommer 8 timmar väntetid/sovande jour.

Vecka 1
Måndag 08:00-16:00
Onsdag 08:00-14:00
Söndag 16:00-08:00
Vecka 2
Onsdag 10:00-08

Vecka 3
Tisdag 18:00-08:00
Torsdag 10:00-08:00
Vecka 4
Onsdag 20:00-08:00

Vem vi söker:
Vi ser gärna att du som söker delar kundens intressen samt är trygg, engagerad och omtänksam. Utbildning inom vården och erfarenhet av lift är meriterande, men stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. För att bli aktuell krävs att du:

- Har erfarenhet från personlig assistans eller vård och omsorg
- Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- Har ett giltigt utdrag från belastningsregistret (läs mer längre ner i annonsen)

Vi ser gärna kvinnliga sökanden.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstid/Varaktighet: Dag, kväll, natt, helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform 'så längre uppdraget varar' samt timanställning
Tillträde: Omgående
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal
Ansökan:På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.

Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/Blanketten du ska välja heter Arbeta med barn med funktionsnedsättning (442.9).

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 maj 2021
  • Ansök senast: 16 juni 2021

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


Kvinnlig assistent till en kvinna på Väddö

Kvinnlig assistent till en kvinna på Väddö

25 september 2021

Social man söker personlig assistent

Social man söker personlig assistent

24 september 2021