Personliga assistenter, timvikariat Leksand

Personliga assistenter, timvikariat Leksand

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu personliga assistenter som vill arbeta både på schema och som timvikarie vid behov hos våra kunder i Leksand. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. 
Om tjänsten
Vi söker ansvarsfulla och engagerade timvikarier till våra kunder i Leksand med omnejd. Det kan både röra sig om att få bokade pass på schema samt hoppa in vid behov, vid sjukdom etc.
Arbetstider varierar och det kan vara dygnspass men även dag, kväll och natt. Vardag och helg. Skriv med i din ansökan vilka arbetstider som passar dig. 

Våra kunder har olika fysiska och/eller psykiska funktionsvariationer och därför söker vi assistenter med olika erfarenheter.
Som personlig assistent ska du finnas tillhands där funktionsnedsättningen sätter gränser. Det kan vara allt ifrån personlig hygien till matlagning och följa med på aktiviteter. 
I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att:  
- Hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor 
- Vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex promenader 
- Stötta och träna kunden kring kommunikation  
Vem är du? 
Vi söker dig som vill göra skillnad och arbeta efter vår vision Alla har rätt till ett bra liv.
Vi söker dig som är lyhörd och trivs med att arbeta med människor. Är glad, öppen, social och trygg i dig själv samt har en god arbetsmoral och arbetsglädje. Rollen som personlig assistent kräver att du är lyhörd inför hur kunden vill ha det.
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. 
För denna tjänst krävs det att du har:  
- Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift 
- Har B-körkort hos vissa kunder
Det är även meriterande om du har:  
- Erfarenhet av en liknande roll 
Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Arbetstider varierar beroende på vilken kund du arbetar hos. Det kan vara dygn, dag, kväll, natt och helg.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse.  
Tillträde:Omgående. Tidsbegränsad anställning.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.  
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.  
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR

Vad händer nu? 
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsterna innan sista ansökningsdag. 
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. 
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. 
Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/. Blanketten du ska välja heter Arbeta med barn med funktionsnedsättning (442.9).
Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2021
  • Ansök senast: 31 december 2021

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


24 januari 2022

24 januari 2022