Plankoordinator till Samhällsbyggnadsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.

Vill du hjälpa till att administrera och samordna planprojekt under planprocessen och skapa bra förutsättningar för utvecklingen av en växande, attraktiv och hållbar kommun? Vi söker nu en plankoordinator till samhällsbyggnadsförvaltningens planenhet i Österåkers kommun. 

Inom samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar drygt 100 personer för att utveckla en levande och trygg kommun för alla. Åkersberga är en expansiv del av Stockholmsregionen med en befolkningsutveckling över genomsnittet. Kommunen har nyligen antagit en ny översiktsplan med hög ambition vad gäller hållbar samhällsutveckling samt att förstärka vår identitet som modern stad med småstads- och skärgårdskarakär. Genom medverkan i Sverigeförhandlingen har vi förbundit oss att utveckla nya stadsdelar intill Roslagsbanans stationer samtidigt som Roslagsbanan förlängs in till Stockholms city. Kommunen befinner sig därför i ett intensivt utvecklingsskede och står inför flera stora och spännande stadsbyggnadsprojekt. Planenhetens uppdrag har stor spännvidd och vi arbetar med allt från planering av stora stadsutvecklingsprojekt till planering av bostäder, skolor, infrastruktur etc.

Arbetsbeskrivning

Du kommer att tillhöra planenheten som idag består av 11 medarbetare som i första hand arbetar med detaljplanering, men också med planprogram, planbesked och utredningar i tidiga skeden. Vi söker nu en plankoordinator som kan hjälpa till att administrera våra komplexa planprojekt under hela planprocessen. Du blir en del av ett härligt sammansvetsat gäng där vi utvecklas och tillsammans skapar ett gott arbetsklimat!

Kvalifikationer

Vi söker dig som är plankoordinator, projektadminstratör eller motsvarande. Du har minst avklarad gymnasieutbildning, gärna högskoleutbildning. Vidare har du minst fem års aktuell erfarenhet av arbete som koordinator eller projektadministratör, gärna inom kommun eller annan myndighet. Du är en van användare av de vanliga Adobe- och Microsoft Office-paketen och datoriserade stödsystem, som till exempel ekonomi- och databasprogram.

Vi ser gärna att du har flerårig dokumenterad yrkeserfarenhet av administrativt projektarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba med planprocessen eller liknande samt erfarenhet av att samordna, koordinera och stödja chefer och projektledare på olika nivåer inom en avdelning, förvaltning, kommun eller myndighet inom samhällsbyggnadsbranschen. Även erfarenhet av att ha arbetat med registratoruppgifter, arkivering och viss projektekonomi är meriterande.

Som person är du strukturerad och du tar gärna på dig arbetsuppgifter av skiftande karaktär. Du är flexibel, tar egna initiativ och har förmågan att leverera resultat i god tid och av god kvalitet. Vidare är du noggrann och har ordningssinne samt ett stort engagemang för att koordinera, samordna och skapa effektiva rutiner. Du tar eget ansvar och organiserar arbete på ett effektivt sätt.

Du trivs med och stimuleras av att få blanda självständigt arbete med arbete i grupp. Att ha ett bra samarbete med andra och ge god service är en självklarhet för dig och en viktig del av ditt arbete. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift. Vi lägger även stor vikt vid din personliga lämplighet.

Anställningens omfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidare

Tillträde

Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag

2019-09-06

Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden.

Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail eller brev. 

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni här.

Vi har inför denna rekrytering  tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne  Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica  Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf  Carlqvist, SSR
08-540
Daniela  Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Österåkers kommun Åkersberga
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Heltid 100 %
  • Publicerat: 16 augusti 2019

Besöksadress

Österåker 18486 Österåker
None

Postadress

Hackstavägen 22
Åkersberga, 18486

Liknande jobb


23 april 2024

Koordinerande nyckelroll till Tega!

Koordinerande nyckelroll till Tega!

23 april 2024

Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

23 april 2024

23 april 2024