Plantagen i Eskilstuna söker Logistikansvarig

Arbetsbeskrivning

På Plantagen brinner vi för växter. Men framför allt brinner vi för försäljning och våra kunder. Varje dag levererar vi ett levande kundmöte som med inspiration, kunskap och verktyg tar våra kunder närmare naturens positiva kraft. Med över 130 butiker i olika format i Norge, Sverige och Finland är vi det ledande varumärket för växter i Norden och har som vision att vara Nordens härligaste växthus. Tillsammans med våra drygt 2400 engagerade medarbetare som delar våra värderingar om glädje, tydlighet och ägarskap erbjuder Plantagen ett unikt utbud av växter och växtlösningar för att främja ett växande liv!

Har du goda ledaregenskaper och tidigare erfarenhet från logistik & lager och söker en tjänst där du får vara med och påverka? Nu erbjuder vi på Plantagen i Norrköping ett spännande och varierat jobb för dig som vill bidra till hela Plantagens resa mot att bli Nordens härligaste växthus!

Nu letar vi efter dig som vill axla rollen som Logistikansvarig säljare i vår butik i Eskilstuna.

Som Logistikansvarig hos oss arbetar du både med logistik och som säljmedarbetare. Ditt huvudfokus är att ge våra kunder en utmärkt köpupplevelse. Du är Plantagens ansikte utåt och ditt engagemang och positiva attityd är viktigt för att kunden ska känna sig välkommen hos oss – Nordens härligaste växthus!

Du arbetar i team med butikschef och Assisterande butikschef för att tillsammans utveckla organisationen och förbättra rutiner för att nå målen och hålla en optimal lagerhållning. En central del för butikens framgång och i linje med vårt dagliga miljötänk och strävan att vara en hållbar del av kretsloppet.

Du har ett övergripande ansvar för varuflödet genom butiken och den administration som hör därtill; inventering, varumottag, varupåfyllning och lagersaldo. Vårt IT-ekosystem består av Agrippa, Relex och M3.  Du ansvarar även för arbetsflöden i lagersystemet, samt att rutiner för kvalitet, miljö och säkerhet efterföljs.

Några exempel på vad arbetet innebär:


• Tillsammans med BC och Ass BC planera, leda och delegera uppgifter och säkerställa att arbetsflödet fungerar optimalt i hela teamet
• Varupåfyllning
• Truckkörning, lastning och lossning
• Analys av siffror och statistik för att optimera lagernivåer vid varje given tidpunkt
• Aktivt arbeta med sälj- och kundupplevelsen, vara rådgivande och vägleda våra kunder
• Bidra till att butiken har en genomgående hög standard.
• Kassaarbete
• Aktivt medverka för att göra butiken klar inför kampanjer
• I övrigt förekommande arbetsuppgifter i butik

Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig som brinner för både sälj och logistik och som gärna växlar din tid mellan att arbeta med tekniska system och att sprida ditt goda humör ute på butiksgolvet. Du är analytisk och duktig på att organisera lager och logistikflöden. Du förstår vikten av god kundservice och älskar, precis som vi, att göra goda affärer.

Du är kommunikativ med goda ledaregenskaper och leder genom att föregå med gott exempel. Du har lätt för att prioritera uppgifter och delegera vidare vid behov, vilket kommer att vara viktigt i tjänsten. Utöver det är du resultatinriktad och har en förmåga att utveckla och se möjligheter i våra arbetssätt. Vi uppskattar att du har en prestigelös, nyfiken personlighet och att du gillar omvärldsbevakning då vi är i ett spännande skede som koncern.

Vi söker dig som har mycket god känsla för ordning, intresse för kundservice och som har erfarenhet av att arbeta med logistik, gärna i butik. Truckkort är ett krav och tidigare erfarenhet från stordrift i butik ser vi som mycket meriterande.

Vi har en mycket händelserik miljö och du behöver ha förmåga att prioritera rätt arbetsuppgifter vid rätt tid men också kunna hantera att vara konstant flexibel och alltid sätta kunden först! Du älskar högt tempo och koordinerar löpande din arbetsdag med god stresstålighet.  

Vi erbjuder

Hos oss får du roliga och varierande arbetsuppgifter på Nordens ledande trädgårdskedja, med goda utvecklingsmöjligheter och ett stort gäng härliga kollegor i en fantastisk miljö!

Lön enligt kollektivavtal.

Tjänsten är på 30 timmar/veckan men heltid under perioden mars-september. Arbetstiden inkluderar arbete varannan helg. Kvällsarbete utifrån öppettider kan förekomma. Tillträde i januari 2023. 

Låter det intressant? Vad roligt! Varmt välkommen med din ansökan! 

Sista ansökningsdatum är 2022-12-12

Kontaktpersoner på detta företaget

Mårten Olsson

Peter Tichelaars

Olle Mikkelsen

Birgitte Gutkowski

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Plantagen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 november 2022
  • Ansök senast: 12 december 2022

Besöksadress

Albertina Nyströms Väg 6
None

Postadress

Gustavsbergsväge 18
Gustavsberg, 13439

Liknande jobb


Allt i Allo på - DOER

Allt i Allo på - DOER

3 februari 2023

28 november 2022