OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ta chansen att bli en del av Fujitsu! Fujitsu är ett av världens största IT-företag med drygt 140 000 medarbetare som hjälper kunder i 100 länder. Som Problem Manager kommer du att vara den primära kontaktpunkten för externa och interna parter när det gäller problemhantering!
OM TJÄNSTEN
Som medarbetare hos Fujitsu möter du ny och spännande teknik. Artificiell intelligens, IoT, Big Data, Hybrid IT och mycket mer. Men ännu viktigare är att du får se bortom tekniken, du får fokusera på den konkreta nyttan för deras kunder, för samhället och för medborgare.
Fujitsu söker nu en utökning till deras Service Management team. Service Management ansvarar för Incident, Problem, Change, Reporting Management samt ITSM verktyget. Teamet består av ca fem personer med både junior och senior kompetens.
Som Problem Manager kommer du att vara ansvarig för hela problem processen, granska, kontrollera kvalitet, prioritera, övervaka, lösa samt stänga ärenden. Du kommer vara den primära kontaktpunkten för externa och interna parter när det gäller problemhantering.
Som Problem Manager har du en nyckelroll för att säkerställa stabil drift. Målet är att minska mängden återkommande incidenter och säkerställa kvaliteten på de lösningar som används. Du ska även ha förmågan att uppmuntra människor att arbeta på ett processorienterat arbetssätt samtidigt som du är säker på dina färdigheter och din roll att du vid behov kan avvika från processen och tänka nytt.
Du erbjuds
* En utvecklande och internationell arbetsmiljö där kreativitet och initiativtagande uppmuntras
* Goda utvecklingsmöjligheter
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
* Ansvara för den hela problem processen
* Granska och kontrollera kvaliteten samt säkerställa stabil drift
VI SÖKER DIG SOM
* Har upp mot fem års erfarenhet inom ITIL och ITSM, helst certifierad
* Har en förståelse för serviceorienterade IT-organisationer
* Flytande i båda svenska och engelska i både tal och skrift
Som person är du
* Självgående
* Strukturerad
* Samarbetsvillig
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm, Kista
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Fujitsus önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231