Produktägare med erfarenhet av att arbeta med framställning av krav i ep...

Produktägare med erfarenhet av att arbeta med framställning av krav i ep...

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 1 år
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Arbetsbeskrivning
Kunden söker nu en produktägare med erfarenhet av att arbeta med framställning av krav i epics och user stories. Som produktägare kommer du samarbeta tätt med scrum mastern för teamet och de övriga produktägarna och med övriga intressenter. Det är viktigt att du är strukturerad, kommunikativ och har mycket god samarbetsförmåga. Du lyssnar in och kan anpassa ditt arbete utifrån behov.

Arbetsuppgifter

- Produktvision och backlogghantering
- Som produktägare samarbetar du med intressenter för hela kedjan. Du är ledande i arbetet med att definiera MVP-er i tidiga steg, förmedla dess värde, samt ta fram en roadmap och driva det strategiska utvecklingsarbetet för de produkter och tjänster som ingår i ansvarsområdet. I en tät dialog med intressenter och team jobbar du med att specificera, bryta ner och prioritera teamets backlogg för att maximera värdet av teamets arbete.
- Du kommunicerar transparent kring teamets fokus och progress och följer upp att ni har helhetsbilden i sikte.
- Budget och prognoser för vidmakthållande och nyutveckling arbetet hanterar du budget för teamet.
- Du följer upp och uppdaterar utvecklingsbudget utifrån pågående arbete, samt attesterar fakturor.
- I ditt arbete ingår att hjälpa till att estimera framtida leveranser till stöd för beslut, samt upprätta preliminära hållpunkter för utvecklingen.
- Verka för sektionen i samarbete med ledning och andra produktägare


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Erfarenhet av att jobba inom systemutveckling i minst 10 år
- Minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att ha jobbat som produktägare.
- Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med agila processer och metoder.
- Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med produktvision, strategi och roadmap för produkter.
- Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med framställning av krav i epics och user stories.
- Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med stakeholders t.ex. projektledare, förvaltningsorganisation och verksamhet.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med stakeholders t.ex. projektledare, förvaltningsorganisation och verksamhet.
- Erfarenhet från minst 1 uppdrag av betaltjänster, gärna kontaktlös betalning.


Önskemål om personliga egenskaper:

- Kommunikativ
- Lösningsfokuserad
- Analytisk
- Engagerad
- Självgående
- Lagspelare
- Kunna ta ansvar för ledning av sitt och andras arbete
- Känna ansvar för produkten och produktleveransen


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2022
  • Ansök senast: 2 februari 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


24 april 2024

Director, Engagement Executive

Director, Engagement Executive

24 april 2024

Director, Deployment Lead

Director, Deployment Lead

24 april 2024