Produktägare med intresse för storskaliga agila organisationer, Stockholm

Produktägare med intresse för storskaliga agila organisationer, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 13 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Uppdraget innebär dels ett att agera representant i Fifty Product Management inom det agila utvecklingståget under ca 8-12 månader och dels stöd vid etablering av förvaltning av en agilt driven (SAFe) produktportfölj inom ramarna av ett PM3-styrt förvaltningsobjekt.

Produktportföljen innefattar ett tiotal produkter under utveckling som tillsammans möjliggör automatiserad balansering av det nordiska synkronområdet. Produktportföljen planeras att driftsättas i sin helhet under hösten 2022.

Du förväntas ha en central roll i förvaltningsetableringen för att på ett pragmatiskt sätt definiera roller och arbetssätt som tar tillvara fördelarna från den agila världen, samtidigt som förvaltningsmodellen följs. Rollen innebär nära samarbete med övriga Product Managers, Product Owners, Förvaltningsledare IT, mfl.

Arbetsuppgifter:

- Stärka upp product management-teamet inom det agila tåget FIFTY som Product Manager och därmed säkerställa att behovet av systemstöd inom balansering blir hanterade och mötta
- Säkerställa att alla intressenters behov kommer in i Fiftys backlog och att en prioritering på övergripande nivå sker.
- Formulera och etablera rollen som ansvarig för produktportföljen för Fifty, samt gränsdragning och ansvarsfördelning gentemot förvaltningsledning och förvaltningsledning IT inom PM3
- Sätta upp arbetssätt, processer och verktyg för hur Fifty ska kunna ledas och förvaltas agilt i en i övrigt PM3-fokuserad verksamhet.
- Stödja Product Managers och Product Owners inom Fifty.
- Ev budgetansvar


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Akademisk examen, civilingenjörsexamen, systemvetenskap, datavetare eller motsvarande utbildning/kompetens som vi bedömer likvärdig.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med produktledning med flera utvecklingsteam (product management) i storskaliga agila organisationer, exempelvis enligt SAFe
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom projekt-, produkt-, eller förvaltningsledning (taktisk nivå), med stor omfattning, komplexitet, och budgetansvar
- Erfarenhet från minst ett uppdrag av att etablera roller, ansvar och processer
- Flytande svenska och engelska


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst 2 års erfarenhet av relevanta uppdrag inom Energibranschen, speciellt inom elmarknad och balansering
- Erfarenhet från minst ett uppdrag med lyckad etablering av produktstyrning i gränslandet mellan storskaligt agilt och klassisk förvaltningsledning/PM3.
- Minst 2 års erfarenhet från förvaltningsledning enligt PM3 eller liknande.
- Minst 2 års erfarenhet av projekt- och eller produktledning inom offentlig sektor
- Aktuell erfarenhet av att ha arbetat i gränslandet IT och verksamhet med behovsinsamling
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet från roller som verksamhetsarkitekt eller processledare/processutvecklare


Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

- God samarbets- och ledarskapsförmåga med tvärdisciplinärt projekt-och förvaltningsteam
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Förmåga att snabbt kunna sätta sig in i och förstå komplicerade, tekniska sammanhang.


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 januari 2022
  • Ansök senast: 11 januari 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


19 april 2024

Project Manager

Project Manager

18 april 2024

Audit Specialist and Transformation

17 april 2024