Produktägare Nova administration

Produktägare Nova administration

Arbetsbeskrivning

Har du en bakgrund inom bank och försäkring söker en ansvarsfull karriärmöjlighet? Är du intresserad av digitalisering och system för att säkerställa effektiv administration har vi en tjänst för dig! För omgående start söker vi dig som vill ansvara för hanteringen av försäkringshandlingar i ärendehanteringssystemet Nova.

OM TJÄNSTEN
Som produktägare har du en ansvarsfull roll där arbetar med granskning av försäkringshandlingar som inkommer till Söderberg & Partner via ärendehanteringssystemet Nova och post för att säkerställa snabb och säker administration till försäkringsförmedlare runt om i landet. Till din hjälp har du ett antal timanställda konsulter och övriga teamet på 5 personer som stöttar vid behov. Teamet ses varje morgon för att gå igenom dagens arbete och ni hjälper varandra över gränserna.
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sköts av Academic Work, men du kommer att anställas direkt av Söderberg & Partners.

Du erbjuds


* En möjlighet att växa med ansvar och flera möjliga karriärvägar inom Söderberg & Partners i allt från rådgivning och försäkringsförmedling till verksamhetsutveckling
* En modern arbetsplats mitt i Sundsvall som präglas av hjälpsamma, modiga, ansvarsfulla och drivna medarbetare
* Fina anställningsförmåner gällande exempelvis ITP-avsättning, hälso- och sjukvårdsförsäkring, friskvård och andra erbjudanden.


ARBETSUPPGIFTER
* Ansvara för hantering av digitala försäkringshandlingar i systemet Nova
* Lägga upp användare och utbilda i systemet
* Kontakt med försäkringsbolag gällande importer av försäkringshandlingar
* Rapportering av status och utfall av planering och hanterade ärenden
* På sikt arbeta med kravställning i systemförbättring för ökad automatisering

VI SÖKER DIG SOM
* har minst 2 års erfarenhet från bank och försäkring
* har god datavana och kunskaper i Excell
* har ett intresse för hur IT och system fungerar och underlättar administrativt arbete
* talar och skriver svenska obehindrat
* har grundläggande kunskaper i engelska

Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av företagsförsäkring. Vi ser det också som starkt meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom försäkring.

Framförallt söker vi efter dig med rätt personliga egenskaper för jobbet. Som person är du:
* ansvarstagande
* flexibel
* bra på att samarbeta

Övrig information


* Personlighetstest ingår i rekryteringsprocessen
* Start: April 2020
* Omfattning: Tillsvidare, 6 månaders provanställning.
* Placering: Kyrkogatan 22, Sundsvall.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Söderberg & Partners önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Söderberg & Partners eller kika på filmen för att se hur medarbetarna själva beskriver arbetsplatsen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2020
  • Ansök senast: 10 april 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


27 mars 2024

Erfaren försäkringsutredare sökes!

22 mars 2024