Produktägare till Arbetsförmedlingen, Digitala Tjänster för Inskrivna

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

Vill du vara med och skapa kundnytta? Vi söker nu en produktägare som vill ta ansvar för arbetssökandes digitala tjänster.

Arbetsförmedlingen är mitt uppe i en förnyelseresa, där stort fokus ligger på de digitala kanalerna. Där behöver vi dig!

Vi erbjuder dig ett jobb som är utvecklande, utmanande och roligt. Du kommer att ha många kompetenta kollegor att samarbeta och att dela erfarenheter med, anställda såväl som konsulter. Du kommer att jobba med modern teknik och utveckla för framtiden. Vill du vara med och hjälpa Sveriges alla arbetsförmedlare att stödja arbetsmarknaden snabbt och effektivt? Då är arbetsförmedlingen rätt ställe för dig.

Till avdelningen Arbetssökande inom Arbetsförmedlingen direkt söker vi en produktägare (Product Owner). Avdelningen ansvarar för alla digitala tjänster och kanaler samt service till arbetssökande i vår kundtjänst. Som produktägare kommer du tillhöra enheten som ansvarar för digitala tjänster för inskrivna.

Ansvar och arbetsuppgifter:

I rollen som produktägare delar du ett leveransansvar med produktchef/ansvarig för de produkter som ligger till grund för myndighetens kanalförflyttning från lokala kontor till självservice. Leveransansvaret fokuserar på måldriven utveckling och applikationsdrift med kontinuerliga snabba, skarpa, leveranser och operativ kontinuerlig uppföljning och optimering. Arbetet innebär många kontaktytor interna men även med externa kontakter, partners och leverantörer. Du kommer att jobba i nära samarbete med enhetens produktchef/ansvarig, sektionschef för utveckling, ditt utvecklingsteam och många andra kollegor inom andra enheter och avdelningar på arbetsförmedlingen men också med andra myndigheter. Du kommer att ansvara för utvecklingsteamets backlog, prioriteringar och Road Map på årsbasis.

Ett stort mått av proaktivitet och snabbrörlighet kommer vara avgörande för att lyckas i denna roll och vi ser vidare att du som produktägare följer externa trender och Best Practice.

Produktägarrollen kräver nytänkande och förmåga att se och värdera möjligheter för att uppnå ökad kund- och verksamhetsnytta. Kort sagt, du ska säkra att de självservicetjänster du utvecklar möter både kundens och verksamhetens förväntningar såväl kortsiktigt som långsiktigt.

Kvalifikationer



Du har en högskoleutbildning, gärna inom relevant område





Är van att arbeta i en roll som produktägare (Product Owner)



Är van att operativt ha arbetat med agil utveckling SCRUM & KANBAN



Är van att driva snabba skarpa leveranser, många löpande varje sprint och stora huvudleveranser från A-Ö på kortare tid än 6 månader



Är van att dema och presentera planer och teamets resultat i ledningsgrupper



Är van av nära samarbete med olika roller inom IT, design, marknad, CRM, försäljning, affärsutveckling, förändringsledning, kundtjänst och analys



Är van att driva kund- och datadriven utveckling inom konsumentmarknaden



Har mycket goda kunskaper om modern digital utveckling och kan följa vedertagen standard och Best Practice



Läs mer om kvalifikationskraven för tjänsten här: https://www.arbetsformedlingen.se/Om-oss/Jobba-hos-oss/Sok-jobb-hos-oss.html

Övrigt

Anställningen är en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placering i Stockholm, Hälsingegatan. Våren 2019 kommer myndighetens huvudkontor flytta till nybyggda lokaler i Solna Strand, där vi kommer sitta i en aktivitetsbaserad miljö.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 2018-06-01. Du ansöker genom att klicka på "ansök" nedan. Bifoga CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. När du skickar in din ansökan kommer du få svara på ett par frågor.  


Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 22 maj 2018

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Apputvecklare/Fullstack-utvecklare

Apputvecklare/Fullstack-utvecklare

21 mars 2024

Applikationsspecialist Millennium

Applikationsspecialist Millennium

8 april 2024

Mobile App and Web Developer

Mobile App and Web Developer

4 april 2024

Android Developer

27 mars 2024