Produktägare till Zinzino

Produktägare till Zinzino

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Zinzino är en arbetsplats som präglas av drivkraft och stort fokus på digitala marknadsplattformar och användarvänliga system. Vi närmar oss 100 anställda på huvudkontoret där vi arbetar nära våra kunder och återförsäljare som finns i 34 länder i Europa och Nordamerika. Vi håller till i superfina lokaler i Västra Frölunda, Göteborg. 

På Zinzino har vi en miljö med högt i tak och kollegor med stort engagemang. Vi har som mål att förbättra och förändra befintliga system samt utveckla nya system inom hela vår infrastruktur. Detta gör att vi kan se fram emot många spännande utvecklingsprojekt för våra IT system. Hos oss arbetar vi i en miljö som kännetecknas av hög förändringstakt. Vi jobbar agilt och vi har stort fokus på global expansion, kundnytta och slutresultat.

Ansvarsområden
När vi nu är igång med att utveckla nästa generation av system och applikationer behöver vi utöka vårt team med en Produktägare. 

Du kommer att tillhöra vår IT-avd där vi för närvarande är 24 personer. 
Tillsammans med teamet ser du till att vi gör det som ger mest värde för våra produkter och våra kunder. Du är den viktiga länken mellan verksamheten och IT och tillsammans med stakeholders säkerställer du att rätt väg väljs framåt utifrån de behov och strategier som finns. 

I rollen som Produktägare leder du arbetet i produktutvecklingsteamet och du fokuserar på att förstå marknadens och företagets behov, du vet varför våra produkter utvecklas, vilka problem de löser och för vem. Du äger vår backlogg och hanteringen av den. Vidare har du en nära relation med intressenter och användare för att på det sättet kunna etablera en gemensam vision så att vi alla strävar mot samma mål.

Några av dina arbetsuppgifter:

• Samla in krav från verksamheten
• Vara tillgänglig för frågor från utvecklingsteamet
• Närvara på projektets stå-upp-möten
• Huvudansvaret för vår backlogg i projektet
• Kravställa och förbereda user stories till teamet
• Förbereda innehållet till varje sprint i projektet
• Kommunicera med övriga intressenter till projektet

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av produktägarrollen vilket innebär att du har erfarenhet av ovan arbetsuppgifter. 

Du är en öppen, social och ansvarstagande person. Du är van vid att vara bryggan mellan verksamhet och IT och du har förmåga att driva saker framåt. Du är strukturerad och ordningsam och tycker om att ha många kontaktytor. 

Du behöver ha en övergripande teknisk kompetens och förståelse.
Vi tror att du har tidigare erfarenhet av agilt tillvägagångssätt. Vi vill att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är det viktigt att du är en lagspelare som brinner för att alla i teamet ska arbeta mot at uppfylla gemensamma mål. Du är flexibel och kan anpassa dig till nya situationer och arbetssätt. Du har en förmåga att driva din egen roll framåt, i e en stark personlig drivkraft, du är lyhörd, social och prestigelös. Vidare är du kommunikativ och har en pedagogisk ådra. 

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad Technologies och Pia Tegnér. För information kontakta Pia Tegnér, rekryteringskonsult, pia.tegner@randstad.se eller 0733-573607. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Om företaget
Zinzino AB är ett globalt direktförsäljningsföretag som marknadsför och säljer testbaserade produkter inom kosttillskott, hudvård och livsstil. Zinzino äger det norska företaget BioActive Foods AS och forsknings-/produktionsenheten Faun Pharma AS. Zinzinos huvudkontor ligger i Göteborg och företaget har även kontor i Helsingfors, Riga, Oslo, Florida, Adelaide och Hong Kong. Zinzino är ett aktiebolag noterat på Nasdaq First North.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2020
  • Ansök senast: 17 februari 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Project Manager

Project Manager

18 april 2024

Audit Specialist and Transformation

17 april 2024

Användarsupport

16 april 2024