Produktionsplanerare i Stockholm

Produktionsplanerare i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som har god erfarenhet av produktionsplanering som vill arbeta för ett svenskt och innovativt green-tech företag som brinner för att göra elbilsladdningar smartare. Har du som produktionsplanerare även arbetat med orderhantering och logistik? Är du även systemstark, framåt och självgående som kan starta omgående vill vi gärna komma i kontakt med dig! Varmt välkommen med din ansökan.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Vi söker dig som brinner för och vill ha kontroll på processer, prognos samt produktions- och materialflöden. Du planerar och administrerar till produktionen. Du arbetar efter inkommande säljprognoser, justerar till en produktionsplanering och lägger prognos mot fabrikerna.
 
 Några av dina arbetsuppgifter:
 Planera inför produktion
 Arbetar i olika system ex affärssystem Monitor och Excel
 Planera efter säljprognos samt lägga prognos/order mot fabriker
 Samarbeta och kontaktytor internt och externt 
 Orderhantering och logistikflöden
 Arbete med siffror och data


Här har du möjlighet att komma in i ett spännande bolag och bransch som påbörjat en tillväxtresa. Kund har dubblat personalstyrkan under förra året och är idag ca 60 st anställda på huvudkontoret i Solna. Du arbetar med frihet under ansvar. 

Arbetstider
Plats: Solna
Uppdrag: Start omgående tom sep/okt 2021 (ev chans till fast/förlängning)
Arbetstider: 8-17, mån-fre

Kvalifikationer
Det här behöver du:
 God erfarenhet inom planering/logistik/orderadministration
 Erfarenhet av affärssystem, gärna Monitor,
Goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta i Excel
 God systemvana
 Sinne för siffror
 Svenska/engelska - flytande i tal och skrift
 Officepaketet
 Gymnasieutbildning


Det här ser vi som meriterande, dock ej ett krav:
 Eftergymnasial utbildning inom logistik/produktion
 Erfarenhet av producerande företag

Vem är du?
Du är flexibel, självgående och framåt. Du har en god samarbetsförmåga och är intresserad att utveckla arbetsmetoder och processer samt är resultatfokuserad. Du brinner för och vill ha kontroll på processer, prognos, försäljning samt produktions- och materialflöden.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Sista ansökningsdag 2021-04-22, ansökningar och urval ses igenom löpande. Vi använder några urvalsfrågor för att hålla rekryteringen kompetensbaserad och effektiv. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Du kan inte söka via mejl. Går du vidare i processen efter intervju kommer vi att göra en digital referenstagning samt en bakgrundskontroll vad gäller straffrättslig historik för slutkandidaterna. 

Varmt välkommen att kontakta Ronja Romano vid frågor.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 april 2021
  • Ansök senast: 22 april 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Inköp-/Logistik-/Orderkoordinator

Inköp-/Logistik-/Orderkoordinator

23 april 2024

23 april 2024